• 0

Beste ondernemers,

Graag wil ik reishangmatten gaan verkopen.

Hangmatten gemaakt van parachutestof die zeer sterk zijn en heel klein op te bergen.

Ik wil ze uit China gaan importeren.

Moet ik bepaalde licenties/veiligheidsnormen/keuringen etc. hebben voordat ik zo'n product mag verkopen in Nederland?

Alvast heel erg bedankt.

temp4cj.thumb.png.067f64905969a2e8fb937fa60edca74f.png

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49070-hangmatten-importeren-veiligheidsnormen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Vrij weinig aangezien ik het lastig vind dit te verwoorden (gaat het om een licentie/certificaat..? hoe noem je zoiets?) En omdat hangmatten een niet heel veel voorkomend product zijn kan ik het exacte voorbeeld van een hangmat al helemaal niet vinden online. Als iemand me de juiste kant op kan sturen is dat al heel fijn, het hoeft geen hapklaar antwoord te zijn uiteraard.

• 0

Hier kan je snel zien waar je wettelijk aan moet voldoen. Je product moet volgens de warenwet op zijn minst veilig zijn om te gebruiken. Echter ook al heb je alles gedaan om een product veilig te krijgen, toch blijf je als importeur (ga even uit van inkoop in China/India) aansprakelijk voor eventuele ongelukken die voortkomen uit een gebrek. Bij een hangmat zou iemand bijv. kunnen vallen omdat de stiksels niet goed zijn gedaan en er zou verstikkingsgevaar kunnen optreden als kinderen er een tent van maken. Zaken dus waar je goed naar moet kijken en zorgen voor een goede gebruiksaanwijzing met eventuele waarschuwingen. Ook kan je kijken of je een aansprakelijkheidsverzekering kan afsluiten.

Inkopen bij een goede groothandel in de Europa is een stuk veiliger maar je zal ander prijzen zien.

Zomaar wat inkopen op Alibaba en hier in een webshop zetten lijkt eenvoudig maar daar kan je jezelf goed op verkijken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar