Ga naar inhoud

Hoe effectief is een Facebook winactie?

Geplaatst:

Simone_vB

Ik heb van mede-ondernemers in mijn omgeving een tijd terug het advies gekregen een deel, like & winactie te gaan houden op de Facebook-pagina van mijn bedrijf.

 

Nu vraag ik me ergens ook wel af hoe effectief zo'n actie kan zijn? Win je daar nou ook echt klanten mee?

 

Ik ben benieuwd naar jullie - eventuele - ervaringen.

www.sparklecopywriting.nl

Featured Replies

Geplaatst:

nmgn

Ik denk dat een like en win actief zeker succes kan hebben op Facebook, alleen moet het product bij de doelgroep passen. Bij een gereedschapswinkel een Boormachine weggeven bij een like en win actief 2 weken voor vaderdag? Zorg wel dat er een link naar de webshop/website bij staat en dat er een vorm van branding op de foto aanwezig is.

 

Gebruik Facebook consistent en niet 1x en dan 10 weken niet post een behoud The scène foto, zet er een foto op van een van de personeelsleden die jarig is enz en post maar 1 van de 5x iets commercieels.

 

Je gaf aan dat je je een vraag stelde via Facebook en geen antwoord krijgt. Probeer de vragen te stellen en het makkelijk te maken voor je volgers> Op welke dag van de week klus je meestal?

A) maandag

B) dinsdag?

Stel vragen met daaronder het antwoord. Dit is veel makkelijker te beantwoorden.

 

Kijk ook eens naar FB advertenties want op Facebook kun je op een hele mooie manier de juiste mensen bereiken omdat je heel gericht kan targetten.

 

En qua bereikt.... je kunt nog steeds heel veel mensen bereiken alleen moet je de juiste berichten, op de juiste tijden plaatsen en een call to action meegeven.

 

Ik heb laatst op mijn pagina met 7700 lies een bericht geplaatst en dat is gezien Door 20K mensen en een vriend van mij die heeft een bedrijf in de Partyverhuur en die plaatst nieuwe verhuur items op FB met een pagina met 600 likes en verhuurt dan zonder verdere promotie minimaal 5x zo'n item.

 

 

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

RobertAlberts

Mijn ervaring is dat een facebook actie niet echt loont.

Ja, je krijgt heel veel likers erbij, zo'n 1000 heb ik er nu en bij een actie wordt mijn pagina wel 15.000 keer bekeken, meer dan mijn website door het gehele jaar. Je kon dan een ijskar huren met 100 bolletjes ijs en bepaalde zelf wanneer je dit wil bestellen.

 

Ook mijn gedachte was wanneer het mooi weer is en ik dan iets op fb zou zetten mensen worden herinnert dat ze bij mij een ijskar kunnen huren. Niet één opdracht heb ik vanuit facebook gekregen. Ik vind de 1000 likes nu wel prima en zal geen actie meer houden. Ik zie fb nog enkel als visitekaartje voor het bedrijf en gebruik de posts op fb puur als SEO strategie voor mijn website, wat redelijk werkt.

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

ilovemarketing

Like & win acties zijn heel plat en mogen inderdaad niet meer op facebook.

 

Als je een Facebook win-actie in wil zetten, vraag jezelf dan af: wat is het doel?

1. Bereik vergroten?

2. Meer followers?

3. Bekendheid creëren voor een bepaald product?

 

Mijn advies is pas een win-actie in te zetten als het gekoppeld is aan goede content. Dus geen platte like & win, maar gekoppeld aan een campagne waarin je wat te vertellen hebt. Zoek de interactie op met de klant, door ze bijv. een verhaal in te laten sturen of een vraag te beantwoorden.

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.