Jump to content

ilovemarketing

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Hi Siyu, Zorg ervoor dat de website af is en kies een opvallende naam. Verder kun je bijvoorbeeld een facebook pagina maken en die koppelen aan je website. Neem eens een kijkje op de Facebook pagina van Croissant Boys. Wat hen opvallend maakt is dat het 2 jonge jochies zijn die croissantjes rondbrengen op hun fiets. Waarmee kan jij opvallen? Hoe maak je het zo leuk dat anderen je graag willen benaderen?
  2. Beste NECAngel, Om je bedrijf in de media te krijgen heb je een PR campagne nodig. Als je op Free Publicity doelt kun je alle media zelf benaderen. Maar weet wel dat ze alleen over je schrijven als je: 1. of iets supervets hebt waarmee je ze inspireert, 2. een advertentiebudget bij ze spendeert. Helaas werkt dat laatste tegenwoordig zo en krijgen adverteerders vaak voorrang. Alternatief: start een campagne op social media, schrijf je eigen blogs en columns en spread the word.
  3. Hi Mark, Dat hangt ervan af in welk sector je zit, wat voor product je verkoopt en wat je doelstellingen zijn voor aankomend jaar. Kun je er dus wat specifieker in zijn? Social Media Maak je gebruik van social media dan vallen je kosten een stuk lager uit omdat het bijv. gratis is om een Facebook pagina te onderhouden. Heb je leuke en goede content, dan heb je maar een klein bedrag nodig om op facebook te adverteren. Markt Heb je veel concurrenten, dan heb je een hoger budget nodig om erbovenuit te springen dan wanneer je bij wijze van de enige bent met je product. Marketing campagne Een marketing campagne heeft pas zin als het een volledig plan is. Dus stel, je kiest ervoor om 5% te wijden aan marketing, dat is een bedrag van 2500,- Wat ga je hiermee doen? Het is een laag bedrag, maar kan bijv. wel werken als je SEO, Adwords combineert met social media (wat gratis is). Maargoed, dit is in het algemeen. Om een beter advies te geven heb ik wat meer informatie nodig. Vriendelijke groet, Evy
  4. Hi, Hierbij mijn bevindingen: - In het logo zie ik geen vlag, maar potlood + papier? - Ik mis tekst op de homepage, iets met een 'catchy' slogan, bijv: Maak je eigen gepersonaliseerde vlag. Dat is het unieke aan het concept en met zo'n tekst maak je het direct nog duidelijker. - Het helpt om in een balk duidelijk te maken wat de wachttijd is. Bijv : vandaag besteld, morgen in huis (oid). Maak het zo duidelijk en transparant mogelijk zodat je bezoekers alle info direct kunnen vinden. - Kussens vind ik er een beetje buiten hangen omdat het geen onderdeel is van de rest. Dit kun je ondervangen door bijv. een label in de afbeelden te gebruiken met de tekst: Nu ook: gepersonaliseerde kussens! (= voorbeeld) Al met al een goede basis, maar er kan nog wat aan gesleuteld worden.
  5. Adwords kan effectief zijn mits je content goed afgestemd is. Belangrijk om rekening mee te houden: - In welk sector zit je en hoeveel concurrenten heb je? - Met welke teksten en proposities zorg je ervoor dat je erboven uitsteekt?
  6. Like & win acties zijn heel plat en mogen inderdaad niet meer op facebook. Als je een Facebook win-actie in wil zetten, vraag jezelf dan af: wat is het doel? 1. Bereik vergroten? 2. Meer followers? 3. Bekendheid creëren voor een bepaald product? Mijn advies is pas een win-actie in te zetten als het gekoppeld is aan goede content. Dus geen platte like & win, maar gekoppeld aan een campagne waarin je wat te vertellen hebt. Zoek de interactie op met de klant, door ze bijv. een verhaal in te laten sturen of een vraag te beantwoorden.
  7. Ik ben het ermee eens dat je aantoonbare successen geboekt moet hebben. Waar het om draait een marketing bureau, is dat je goed genoeg bent in je vak om een ander te helpen. Neem bijvoorbeeld: - een zang-coach. Een aantal goede coaches (niet de coaches die je op tv ziet) zijn ook geen popsterren (geweest) maar weten wel het beste uit iemand te halen. - Een psychotherapeut is niet perse de gelukkigste persoon op aarde maar weet wel mensen uit hun depressie te helpen en goed op weg te helpen met persoonlijke ontwikkeling. - Een voetbalcoach is niet altijd de beste voetballer maar weet wel strategieën op te stellen waarmee het team succes boekt. En inderdaad, pas budget inzetten als je klaar bent voor groei en dit niet zelf kan oppakken.
  8. Hi Wouter, Ik snap je punt. Er zijn meer ondernemers die er zo over denken maar om een webshop te beginnen moet je het wel leuk vinden om, naast online marketing, andere taken op te pakken zoals inkoop, pakketten versturen, PR, en er komt veel meer bij kijken zoals startkapitaal. En behalve dat het leuk is met verschillende bedrijven in contact te komen, is dit ook een manier om startkapitaal op te halen voor mijn startup.
  9. Momenteel ben ik nog bezig met een website waar ook referenties en voorbeeldprojecten op komen te staan. Op dit moment staat er alleen op wat we doen. Het bereik wil ik vergroten door: - koud acquireren - netwerken (borrels etc. afgaan) - SEO, SEA - ik zat er ook aan te denken om te livestreamen waarbij ik marketingkennis deel en onderwerpen bespreek maar hier moet je wel een goede presentator voor zijn dus dat is nog even oefenen :) - Artikelen schrijven en verspreiden op social media - Onderwerpen bespreken op fora
  10. Wow goede input Marcel. Fijn te weten dat er meer ondernemers zo denken over de prijzen. Uurtje/factuurtje vind ik een enorm irritatiepunt, wil daar helemaal niet mee bezig zijn als ik aan een project werk. Het mooie van online marketing en social media is dat alles te meten valt, veel meer dan voorheen. Maar je moet er inderdaad wel klaar voor zijn want een online strategie of social media is niet iets wat je er 'ff' bij kunt doen, daar is wel een commitment voor nodig voor een lang termijn anders is het verspilde tijd en dus 'weggegooid geld' om het maar te chargeren.
  11. Dank voor de 'oppepper' Hans ;) Het is inderdaad een drempel waar ik overheen moet stappen.
  12. Hi Robert, Bedankt voor de tip. Niet perse, marketing wordt weleens verward met sales. Het klopt dat er een overlap in zit, maar als marketingbureau specialiseer ik me in strategie en hoe je je bereik kunt vergroten (B2C). Uiteraard met het doel omzet te laten groeien. Maar hier gaat het om B2B waarbij de aanpak toch anders is dan bijv. een product via een webshop verkopen. Ik ben nog redelijk nieuw in B2B en sales dus zo'n post is wel een goede manier om erachter te komen wat de behoefte is van ondernemers.
  13. Uit mijn ervaring is adverteren op FB positief, zeker B2C. Maar dit kan alleen succesvol worden als je content interessant genoeg is.
  14. Hi Hans, Bedankt voor je reactie. Koud bellen is inderdaad een goede manier om meer marktinfo / info naar behoeften te verkrijgen. Het lastige alleen is dat veel ondernemers liever werken met mensen die ze al kennen. Maar goed, ik moet ergens beginnen :)
  15. Hi iedereen, Sinds kort ben ik ondernemer. Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje. Wellicht dat jullie er een antwoord op hebben. Mijn bedrijf is een online marketing bureau en het doel is om startups en midden/klein bedrijven te helpen met groei dmv effectieve marketing en branding. Hier heb ik een paar vragen over: 1. Hoe kan ik deze bedrijven het best bereiken behalve koud bellen? Zijn er bijvoorbeeld evenementen en/of fora die je als tip hebt? 2. Ik werk liever niet op uur/factuur basis omdat dat vanuit mijn eigen ervaring een irritante factor kan zijn. Het liefst werk ik met pakketten waarbij ik van tevoren aangeef hoeveel uur ik aan een project werk, en/of een % van de omzet. Hoe denken jullie over deze opties? 3. Wat vinden jullie van het gebruik van social media en apps? Is er bijvoorbeeld ook behoefte om een app voor je bedrijf te hebben? Groetjes, Evy
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept