• 0

Heeft het zin om een Adwordscampagne te starten?

Google heeft getelefoneerd en aansluitend een mail gestuurd omdat het voor mij net niet goed uitkwam.

 

Gaat over lanceren van een adwordscampagne en zo.

 

Denken jullie dat dit voor mij de moeite waard is om daar tijd in te steken?

 

Ik werk heel lokaal en met hulp van de tips van enkele HL-leden (waarvoor heel veel dank!) kom ik reeds op de eerste pagina als je zoekt op mijn werkgebied en job.

 

Maar mogelijk is het wel de moeite waar om over na te denken. Wel na de zomer want Juli en Augustus zijn zowiezo rustiger.

 

 

[mod edit: titel verduidelijkt]

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mathias,

 

Het heeft zeker zin om Adwords te gaan inzetten.

Vooral bij praktische dienstverlening zoals jouw bedrijf werkt Adwords erg goed.

 

Zorg er wel voor dat je een beetje begrip hebt wat je aan het doen bent. Vooral belangrijk om het 'target' gebied niet te groot te maken. Dus alleen in de regio waar je klanten wilt hebben. Voor jou op de fiets zal dat denk ik een vrij kleine regio zijn. Ik weet niet of je zo precies kunt regio-targetten, dat moet je even uitzoeken.

 

Wat zie je als je nu jouw trefwoorden intypt in Google?

Dan zie je meteen je naaste concurrenten en kun je een tekst gaan schrijven die daar uit springt.

Begin rustig aan met je budget en als het werkt langzaam opschroeven en altijd blijven A/B testen om te verbeteren. Succes.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Denken jullie dat dit voor mij de moeite waard is om daar tijd in te steken?

Je kan er uiteraard een keer 25 euro tegenaan gooien, om eens voor 100 euro met AdWords te spelen (voor een promotiecode voor 75 euro gratis advertentietegoed pm maar, al weet ik niet of die ook geldig zijn in .be ;))

 

Persoonlijk vind ik die AdWords, of adverteren via internet in het algemeen, niet zo heen zinnig. De coversie is gewoon heel erg laag. En vooral bij weinig clicks of views is de conversie naar een daadwerkelijke klant erg grillig. Als je bovendien nu al bovenin de resultaten staat, dan betaal je in feite om "nog boveninner" Google te staan.

 

Persoonlijk vind ik een Google ads zoekresultaat altijd een beetje een raar, zeker als het bedrijf sowieso al in de lijst staat. Vooral bij grote bedrijven klik ik dan toch op de advertentielink, om het bedrijf voor een paar cent te straffe voor die onnozele reclame-inzet.

 

Voor de rest sluit ik me aan bij Hans. Als je het gaat inzetten, zorg dan dat je weet waar je mee bezig bent. Een ongeloofwaardige, generieke, niets zeggende slogan kan meer kwaad doen dan goed, op jouw kosten en zonder conversie. A/B testen is op zich ook leuk, maar dan moet je wel behoorlijk wat bezoekers (of heul lang wachten) hebben om te zorgen voor een beetje wetenschappelijke significantie van de resultaten.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Denken jullie dat dit voor mij de moeite waard is om daar tijd in te steken?

Je kan er uiteraard een keer 25 euro tegenaan gooien, om eens voor 100 euro met AdWords te spelen (voor een promotiecode voor 75 euro gratis advertentietegoed pm maar, al weet ik niet of die ook geldig zijn in .be ;))

 

Persoonlijk vind ik die AdWords, of adverteren via internet in het algemeen, niet zo heen zinnig. De coversie is gewoon heel erg laag. En vooral bij weinig clicks of views is de conversie naar een daadwerkelijke klant erg grillig. Als je bovendien nu al bovenin de resultaten staat, dan betaal je in feite om "nog boveninner" Google te staan.

 

Persoonlijk vind ik een Google ads zoekresultaat altijd een beetje een raar, zeker als het bedrijf sowieso al in de lijst staat. Vooral bij grote bedrijven klik ik dan toch op de advertentielink, om het bedrijf voor een paar cent te straffe voor die onnozele reclame-inzet.

 

Voor de rest sluit ik me aan bij Hans. Als je het gaat inzetten, zorg dan dat je weet waar je mee bezig bent. Een ongeloofwaardige, generieke, niets zeggende slogan kan meer kwaad doen dan goed, op jouw kosten en zonder conversie. A/B testen is op zich ook leuk, maar dan moet je wel behoorlijk wat bezoekers (of heul lang wachten) hebben om te zorgen voor een beetje wetenschappelijke significantie van de resultaten.

 

Dit is wel grappig, ik klik meestal op de niet-advertentielink gewoon om google die paar centen niet te gunnen :)

 

Nu sta ik op de eerste pagina tussen van die (gesponsorde) verzamel/doorverwijssites.

 

Wat is een A/B-test?

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 1

Ondanks dat het klinkt als 'geld weggooien' zou ik toch kiezen om zowel in de organische resultaten te staan als in de betaalde. Daarvoor zijn twee redenen.

 

Het uiteindelijke doel is om simpelweg zoveel mogelijk 'schermruimte' te claimen ten opzichte van je concurrenten. Zo kun je bij een klein scherm 'onder de vouw' staan in de organische resultaten en dan met een betaalde advertentie toch in beeld komen.

 

Het gaat er om dat je de kans dat mensen op jouw link klikken uiteindelijk zo groot mogelijk maakt.

Als mensen op je betaalde link klikken kun je wel balen dat ze niet op je gratis link klikken maar wees blij dat ze op jouw betaalde link klikken in plaats van links naar concurrenten. Dat is nog veel erger.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Wat is een A/B-test?

Een A/B-splittest of kortweg A/B-test is een vereenvoudigde vorm van een statistische multivariaatanalyse. Dat klinkt ingewikkeld, maar het basisbeginsel is heel eenvoudig: leg je bezoekers twee versies van een webpagina voor (A én B) en analyseer daarna welke versie het beste werkt (A óf B).

 

Ik deel de gemengde gevoelens over Google AdWords. Google AdWords heeft een vrij stijle leercurve: je moet tijd en geld investeren om te leren wat je doet, ander kost het je alleen maar geld. Sinds Google je bijstaat met persoonlijke accountmanagers en engineers, is dat echter wel fors verbeterd. Als Google je aanbiedt om je persoonlijk te coachen, zou ik dat aanbod wel aannemen.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon zo specifiek mogelijk beginnen. Exacte zoekwoorden, in een beperkte locatie. Een goede adv.titel met daarin duidelijk wat je aanbiedt, zonder te overdrijven of mensen onnodig nieuwsgierig te maken die eigenlijk toch niet zoeken wat je aanbiedt. Dan kan er in het beginsel weinig mis gaan. Dit langzaam uitbreiden, zo houdt je controle.

 

Ook heb ik het gevoel dat dit je organische ranking ten goede komt, hoewel dit wordt betwist. In de toekomst gaan adv. steeds prominenter in beeld verschijnen, voor smartphone bezoekers is dit al het geval.

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat het klinkt als 'geld weggooien' zou ik toch kiezen om zowel in de organische resultaten te staan als in de betaalde. Daarvoor zijn twee redenen.

 

Het uiteindelijke doel is om simpelweg zoveel mogelijk 'schermruimte' te claimen ten opzichte van je concurrenten. Zo kun je bij een klein scherm 'onder de vouw' staan in de organische resultaten en dan met een betaalde advertentie toch in beeld komen.

 

Het gaat er om dat je de kans dat mensen op jouw link klikken uiteindelijk zo groot mogelijk maakt.

Als mensen op je betaalde link klikken kun je wel balen dat ze niet op je gratis link klikken maar wees blij dat ze op jouw betaalde link klikken in plaats van links naar concurrenten. Dat is nog veel erger.

 

Klopt. Ik adverteer zelfs op onze eigen bedrijfsnaam en de exacte namen van onze websites. Kost veel minder dan adverteren op bredere termen én we staan dan meestal 1 en 4 (want anderen adverteren ook op 'merchandise' en 'bedruktetshirts.nl' enzovoorts). Als ik niet zou adverteren stond ik dus ook als eerste '4', tenzij Google weer iets verzonnen heeft voor tussen ads en organisch.

 

Buiten dat wil ik ook graag dat mijn klanten kunnen zien dat het mij iets waard is om ze binnen te halen. Ik denk dat er vast een groep mensen is (ik hoor er zelf ook bij) die op betaalde resultaten klikt uit het oogpunt 'als je bereid bent te betalen zul je me vast iets te bieden hebben'.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Ook heb ik het gevoel dat dit je organische ranking ten goede komt, hoewel dit wordt betwist. In de toekomst gaan adv. steeds prominenter in beeld verschijnen, voor smartphone bezoekers is dit al het geval.

Ik had zelf altijd het gevoel dat ook het plaatsen van reclame (AdSense) of het gebruiken van de bezoekanalyse (Analytics) daarvoor al voldoende waren. Aangezien die geen geld kosten, is het misschien voldoende om één van die twee te gebruiken om een betere ranking (of minstens een betere beoordeling van Google) te krijgen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
is het misschien voldoende om één van die twee te gebruiken om een betere ranking (of minstens een betere beoordeling van Google) te krijgen.

Helaas hebben het gebruik van Google Analytics nog Google Adwords geen invloed op de rankings binnen Google. Waar je wel aan kan werken is de kwaliteit van je website, en deze verder optimaliseren op bepaalde keywords. Daarmee kom je wél hoger in de rankings.

Adwords is overigens ook handig als je wilt weten waar jouw klanten naar op zoek zijn.

Converteert er namelijk iemand op een bepaald woord (dit kan je meten) dan weet je dat dat woord belangrijk is voor jouw business. Je wilt vervolgens dat je op dat woord in Google op #1 staat.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bovenstaande reacties doen mij nog wat meer twijfelen...:)

 

Ik wil best wat euro's investeren om te zien wat het geeft maar ik weet niet goed waar te beginnen.

 

Zou ik vragen aan google om eens een praktisch voorstel te doen?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Zou ik vragen aan google om eens een praktisch voorstel te doen?

Dat kan, maar realiseer je wel dat Google eigenlijk je 'tegenstander' is. Je wilt immers zo min mogelijk per klik betalen.

 

Als je controle wilt houden zul je dus iemand in moeten huren die aan jouw kant staat of zelf je er in verdiepen. Ik weet dat je niet zit te wachten op nog een onderwerp waar je in moet duiken. Je hebt het al druk genoeg met je werk zelf. Zie het maar als een horde waar je overheen moet springen als je eigen baas wilt zijn.

 

Als je echt geen zin in zelfstudie hebt kun inderdaad alles door Google laten regelen. Dat is niet de goedkoopste oplossing maar als het minder kost dan dat het je oplevert is het nog steeds de moeite waard.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

is het misschien voldoende om één van die twee te gebruiken om een betere ranking (of minstens een betere beoordeling van Google) te krijgen.

Helaas hebben het gebruik van Google Analytics nog Google Adwords geen invloed op de rankings binnen Google. Waar je wel aan kan werken is de kwaliteit van je website [...] Daarmee kom je wél hoger in de rankings.

Oh, toch vind ik dit wel leuk om te lezen. Ik heb in het verleden nog wel eens websites voor mezelf of anderen vernieuwd en/of herschreven en die gelegenheid dan meteen aangegegrepen om bijvoorbeeld Google Analytics in de achtergrond toe te voegen. Vervolgens steeg meestal de positie van de website in de zoekresultaten. Ik had die 'organische' verbetering vervolgens domweg toegeschreven aan het gebruik van Analytics.

 

Les voor mezelf: veronderstel geen causaal verband als je 2 variabelen tegelijkertijd wijzigt. :)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1

Oh, toch vind ik dit wel leuk om te lezen. Ik heb in het verleden nog wel eens websites voor mezelf of anderen vernieuwd en/of herschreven en die gelegenheid dan meteen aangegegrepen om bijvoorbeeld Google Analytics in de achtergrond toe te voegen. Vervolgens steeg meestal de positie van de website in de zoekresultaten. Ik had die 'organische' verbetering vervolgens domweg toegeschreven aan het gebruik van Analytics.

We worden nu wel heel technisch maar het was inderdaad een paar jaar geleden zo dat Google de bots van Adsense en Analytics ook gebruikte om je site te 'spideren'. Dat kan je geholpen hebben in je rankings.

Dat was nog in de tijd dat de Google spider maar eens in de zoveel dagen bij je site langs kwam.

Tegenwoordig zijn de crawlers van Google zo supersnel en krachtig dat ze dat niet meer hoeven te doen.

Dus je had half gelijk. :)

 

Mathias hoeft zich hier verder helemaal niet druk om te maken overigens.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Bovenstaande reacties doen mij nog wat meer twijfelen...:)

 

Ik wil best wat euro's investeren om te zien wat het geeft maar ik weet niet goed waar te beginnen.

 

Zou ik vragen aan google om eens een praktisch voorstel te doen?

 

Ik zou het gewoon eens doen, je website is mooi geworden, vooral ook de teksten. Helder en duidelijk.

Bepaal een budget wat je uit wil geven per maand, als je een paar leuke opdrachten binnenhaalt is het snel weer terug verdiend.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Mathias,

 

ook voor kleine lokale ondernemers kan Google AdWords uitkomst bieden, maar met een klein afzetgebied kan het even duren voordat je resultaten ziet omdat er simpelweg minder verkeer is. Ook al aangehaald in dit topic is belangrijk dat de belangen van Google niet dezelfde zijn als die van jou. Hun belangen zijn vooral het budget wat je wil investeren en voor jou zijn dat nieuwe klanten.

 

Waarschijnlijk zullen ze je vragen een periode van 1 tot 3 maanden te investeren in ruil voor service. De service is "gratis" maar er zal ook om budget voor de klikken gevraagd worden. Ik verwacht dat ze dan ook je campagne in zullen richten voor je. Als je geen tijd en/of kennis hebt om het zelf te doen kan dit je goed helpen, maar het is handig als je in het achterhoofd hebt wat hun belangen zijn en wat jouw eigen belangen zijn.

 

Nog enkele tips specifiek voor je AdWords campagnes:

- Let op dat je precies in AdWords kan aangeven in welke locaties/plaatsten/straal je wil adverteren. Zorg dat ze dit precies goed voor je instellen.

- Zorg dat ze bij locatietargeting de optie "Mensen in mijn getargete locatie" hebben ingesteld. Zo bereik je alleen mensen die zich daadwerkelijk op de getargete locaties bevinden en niet ooit "interesse" hebben getoond.

- Laat een losse Call Only campagne opzetten. Ipv klikken betaal je hier voor een telefoongesprek en dan heb je gelijk een potentiële klant aan de lijn.

 

Veel succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben persoonlijk een absolute adwords fan. bijna 90% van mijn budget gaat maandelijks naar Google. Ik denk dat het lokaal ook erg goed is. Je kan met een adwords campagne perfect instellen, welk gebied je gevonden wilt worden. Dan wordt je alleen vertoond, als iemand in die regio zoekt.

 

Volgens mij wordt geen enkel MKB ondernemer op alle trefwoorden die aan zijn diensten zijn te linken bovenaan in Google vertoond bij iedereen waar hij dat zou willen. Daarbij, zoals eerder opgemerkt, heeft het ook meerwaarde om met termen te adverteren, waarbij je al goed scoort.

 

Dan is er ook iets anders om rekening mee te houden. De organische resultaten, die je krijgt op een zoekopdracht, zijn gepersonaliseerd op basis van je interesse profiel. Dat betekend dus, dat je eigen bedrijf op jou scherm op de 4e plek kan staan. Echter dat het juist bij potentiële klanten pas op pagina 5 is. Ook daarom is Adwords een goed idee naar mijn mening.

 

Het resultaat kun je het beste meten door doelen in te stellen. Bijvoorbeeld meten, wanneer een klant een vraag per mail stelt. Zo zijn er nog vele manieren om het rendement te meten. Google kan daar zelf ook erg goed bij helpen en adviseren.

 

Google zelf geeft naar mijn mening als je telefonisch of per chat contact met ze hebt, uitstekende adviezen. Het idee, dat Google in de adviezen probeert je zoveel mogelijk te laten betalen, is naar mijn mening iets tekort door de bocht. Google heeft natuurlijk als doel om een adverteerder zoveel mogelijk te laten betalen. Echter bereiken ze dat doel het beste, door je te helpen zoveel mogelijk rendement er uit te halen. Als je met je bedrijf geen rendement haalt, stop je met adverteren. Als je een goed rendement haalt, ben je ook bereid meer te investeren om nog meer omzet er uit te halen. In mijn contacten met Google heb ik gemerkt, dat zij dit heel goed begrijpen.

Link naar reactie
  • 0

 

Google zelf geeft naar mijn mening als je telefonisch of per chat contact met ze hebt, uitstekende adviezen. Het idee, dat Google in de adviezen probeert je zoveel mogelijk te laten betalen, is naar mijn mening iets tekort door de bocht. Google heeft natuurlijk als doel om een adverteerder zoveel mogelijk te laten betalen. Echter bereiken ze dat doel het beste, door je te helpen zoveel mogelijk rendement er uit te halen. Als je met je bedrijf geen rendement haalt, stop je met adverteren. Als je een goed rendement haalt, ben je ook bereid meer te investeren om nog meer omzet er uit te halen. In mijn contacten met Google heb ik gemerkt, dat zij dit heel goed begrijpen.

 

Wat je zegt klopt denk ik zeker wel als je met Google zelf praat, maar aangezien we hier met een kleine, lokale en vooral startende adverteerder te maken hebben is hij zeer waarschijnlijk benadert door de partner van Google voor de opstartservice.

 

Dit is een callcenter dat namens Google werkt en waar ze simpelweg targets hebben gericht op wat de eerste maand of in de eerste drie maanden wordt uitgegeven door de klant. Ik denk dat het goed is om dit in het achterhoofd te houden als je hier mee van start gaat. In veel gevallen wordt je er alsnog wijzer van als je gebruikt maakt van deze service, maar helaas niet altijd.

 

Als je langer adverteert en grote budgetten gebruikt voor AdWords wordt je waarschijnlijk wel door Google accountmanagers geholpen die ook heel logisch targets hebben gericht op de langere termijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de vele tips, ik heb in ieder geval al veel bijgeleerd!

 

Vandaag een tweede mail gekregen ter herinnering; ik heb geantwoord dat ik mogelijk wel geïnteresseerd ben en of ze een praktisch voorstel kunnen doen als eerste aanzet.

 

Waarschijnlijk zal de contactpersoon wel werken bij dat callcenter alhoewel daar niets van in de mail staat ( 'Mijn naam is Sander, uw persoonlijke Online Strategist binnen Google Adwords' 'U komt in aanmerking om direct met Google samen te werken. Mijn Campagne Specialisten zien namelijk een stijging in het relevante zoekverkeer voor u. Daarnaast zien wij binnen Google de potentie van uw zaak en dat trekt de aandacht.' )

 

Je kan hen in ieder geval niet verwijten dat ze geen moeite doen :) En het komt allemaal zeer professioneel over vind ik zelf, zowel telefonisch als via mail. Bij mij werkt het wel.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Een paar jaar geleden ben ik ook door Google benaderd. Een half uur aan de telefoon om alle voordelen voor mij uit te leggen. Toe kwam de vraag hoeveel ik per dag wou besteden. Dat was 3 euro. Het gesprek was binnen 5 minuten beëindigd.

Wel duidelijk waar het Google om te doen is.

 

Ok, dan weet ik waar ik mij aan kan verwachten.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Als ik zoek op "elektricien Kortrijk" sta je bij mij op plaats 7 van de gratis vermeldingen en daarboven staan nog een paar betaalde. Nu zit ik totaal niet in de buurt en zocht ik op google.nl ipv .be, dus dat zal uitmaken, maar ik zou niet zeker zijn dat je echt op 1 staat bij je doelgroep.

 

Volgens mij heeft Google Adwords altijd nut mits je het goed instelt. Hierbij ben ik het er mee eens dat Google je vijand is. Google wil zoveel mogelijks clicks, jij eigenlijk zo min mogelijk, maar zo relevant mogelijk. Gelukkig beloont Google relevantie wél, dus op gegeven moment vindt je een prima compromis (die je eigenlijk wel voortdurend moet bijhouden).

 

Als eenmanszaak loont het niet om hier iemand voor in te huren. Dat geld wat een professional kost kan je ook besteden aan het uitproberen en optimaliseren. Het nadeel is wel dat dit veel tijd kost en dan ligt het er dus aan hoeveel hobby je daar aan hebt? Maar ook mét professional zou m'n tip zijn om er zelf ook wat van af te weten, dus dat komt bijna op hetzelfde neer.

 

Als je het zelf wil doen zou je een website als Wordstream eens uitgebreid kunnen bekijken. Die website heeft ook een gratis scan om te testen hoe goed je je account hebt ingesteld. Verder zijn er ook veel Youtube filmpjes over.

 

Als je dat echter gedaan hebt moet je je account wel voortdurend blijven optimaliseren.

En dit kan ook verder gaan dan alleen Adwords... bijvoorbeeld je website er ook op aanpassen (zoals landingpagina's).

 

Het lastige is dus om te voorspellen hoeveel tijd er aan besteden voor jou nut heeft.

 

M'n advies zou wel zijn om als je er wel voor kiest elke 2 weken een uur er aan te besteden om het te optimaliseren. Verschillende tekst advertenties uitproberen, zoekwoorden aan en uit zetten, budget automatisch verhogen/verlagen op bepaalde dagen/uren, uitzetten bij vakantie, etc.

 

Een professional ervoor inhuren zou ik niet doen, die kost meer dan je Adwords campagne zelf. Dat is meer voor webshops en grotere bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Als ik zoek op "elektricien Kortrijk" sta je bij mij op plaats 7 van de gratis vermeldingen en daarboven staan nog een paar betaalde. Nu zit ik totaal niet in de buurt en zocht ik op google.nl ipv .be, dus dat zal uitmaken, maar ik zou niet zeker zijn dat je echt op 1 staat bij je doelgroep.

 

Volgens mij heeft Google Adwords altijd nut mits je het goed instelt. Hierbij ben ik het er mee eens dat Google je vijand is. Google wil zoveel mogelijks clicks, jij eigenlijk zo min mogelijk, maar zo relevant mogelijk. Gelukkig beloont Google relevantie wél, dus op gegeven moment vindt je een prima compromis (die je eigenlijk wel voortdurend moet bijhouden).

 

Als eenmanszaak loont het niet om hier iemand voor in te huren. Dat geld wat een professional kost kan je ook besteden aan het uitproberen en optimaliseren. Het nadeel is wel dat dit veel tijd kost en dan ligt het er dus aan hoeveel hobby je daar aan hebt? Maar ook mét professional zou m'n tip zijn om er zelf ook wat van af te weten, dus dat komt bijna op hetzelfde neer.

 

Als je het zelf wil doen zou je een website als Wordstream eens uitgebreid kunnen bekijken. Die website heeft ook een gratis scan om te testen hoe goed je je account hebt ingesteld. Verder zijn er ook veel Youtube filmpjes over.

 

Als je dat echter gedaan hebt moet je je account wel voortdurend blijven optimaliseren.

En dit kan ook verder gaan dan alleen Adwords... bijvoorbeeld je website er ook op aanpassen (zoals landingpagina's).

 

Het lastige is dus om te voorspellen hoeveel tijd er aan besteden voor jou nut heeft.

 

M'n advies zou wel zijn om als je er wel voor kiest elke 2 weken een uur er aan te besteden om het te optimaliseren. Verschillende tekst advertenties uitproberen, zoekwoorden aan en uit zetten, budget automatisch verhogen/verlagen op bepaalde dagen/uren, uitzetten bij vakantie, etc.

 

Een professional ervoor inhuren zou ik niet doen, die kost meer dan je Adwords campagne zelf. Dat is meer voor webshops en grotere bedrijven.

 

Wat ik al zei, gepersonaliseerde resultaten... Ik heb het zelf ook even geprobeerd. Bij mij staat TS op 2e pagina bovenaan. Dus niet eens op de eerste pagina.

Link naar reactie
  • 1

Als ik zoek op "elektricien Kortrijk" sta je bij mij op plaats 7 van de gratis vermeldingen en daarboven staan nog een paar betaalde.

Bij mij staat Mathias op plaats 2, onder goudengids.be, als ik in het Vlaams zoek: elektrieker Kortrijk ;D

 

In local search doet een bedrijfspagina op Google+ het erg goed. Het is nogal een zorgenkindje van Google, maar Google laat Google+ mede daarom vaak erg hoog opduiken in de zoekresultaten.

 

Kijk maar eens hoe ver je hiermee komt:

 

https://plus.google.com/u/0/dashboard

 

En:

 

https://www.google.com/intl/nl/business/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.