Binnenkort gaat er een website van mij online waarbij gebruikers credits kunnen kopen en besteden aan verschillende diensten. De website is volledig gericht op B2C (consumenten), en zal dus niet voor bedrijven zijn.
De website zal voor gebruikers zijn binnen en buiten de EU. Wat ik begrepen heb is dat je binnen Nederland 21% btw over het bedrag moet verrekenen en binnen een andere EU land het BTW bedrag moet betalen van het land (correct me if i'm wrong).
Hoe zit dat als iemand vanuit Amerika of Turkije wilt betalen? Moet ik dan gewoon standaard 21% btw rekenen over het bedrag of moet ik dan iets anders vermelden?
Mag je altijd 21% verrekenen aan elke consument (niet afhankelijk van land)?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jeeveekaa
jeeveekaa
Hallo,
Binnenkort gaat er een website van mij online waarbij gebruikers credits kunnen kopen en besteden aan verschillende diensten. De website is volledig gericht op B2C (consumenten), en zal dus niet voor bedrijven zijn.
De website zal voor gebruikers zijn binnen en buiten de EU. Wat ik begrepen heb is dat je binnen Nederland 21% btw over het bedrag moet verrekenen en binnen een andere EU land het BTW bedrag moet betalen van het land (correct me if i'm wrong).
Deze informatie heb ik hier vandaan gehaald:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/zakendoen_buiten_de_eu/btw_berekenen/btw_berekenen_bij_diensten_naar_en_vanuit_niet_eu_landen/elektronische_diensten_in_en_uit_niet_eu_landen
Hoe zit dat als iemand vanuit Amerika of Turkije wilt betalen? Moet ik dan gewoon standaard 21% btw rekenen over het bedrag of moet ik dan iets anders vermelden?
Mag je altijd 21% verrekenen aan elke consument (niet afhankelijk van land)?
Alvast bedankt voor de informatie en antwoorden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49388-hoeveel-btw-vragen-b2c-binnen-en-buiten-de-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag