• 0

Export baby voeding

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk persoonlijk dat iedereen dit wel wil doen en dat iedereen tegen dezelfde problemen aanloopt. Kortom denk ik dat het niet haalbaar is als je niet de juiste mensen op de juiste posities kent. Mocht je die mensen wel kennen dan wens ik je erg veel succes, maar denk ik dat je hier op HL niet wijzer gaat worden.

 

Desalniettemin Succes.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie .

De baby voeding is dus geen probleem !

Contact gehad met Chinese ambassade heel vriendelijk , maar wacht al 4 weken op reactie

Chinese sites bezocht ( Engels) ook niet de juiste personen .

Op zich vreemd , iedereen schreeuwt er is te kort baby voedingen China geproduceerd in Europa en wij kunnen onbeperkt leveren .En toch is het moeilijk om afnemers te vinden of importeurs .

Hoop toch dat iemand nog een idee heb

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie .

De baby voeding is dus geen probleem !

Contact gehad met Chinese ambassade heel vriendelijk , maar wacht al 4 weken op reactie

Chinese sites bezocht ( Engels) ook niet de juiste personen .

Op zich vreemd , iedereen schreeuwt er is te kort baby voedingen China geproduceerd in Europa en wij kunnen onbeperkt leveren .En toch is het moeilijk om afnemers te vinden of importeurs .

Hoop toch dat iemand nog een idee heb

 

Hoe goed ken je de markt? Er is namelijk een verschil tussen babyvoeding en babyvoeding. Niet alle Europese merken zijn even populair (al geloof ik dat er heus een markt is voor meerdere merken). Heb je de babyvoeding producenten ook benaderd? Want uit eigen ervaring (ongeveer anderhalf/twee jaar geleden) weet ik dat ze niet allemaal zomaar stonden te springen om nog meer naar China te exporteren. Heb je goede connecties in China? Want zaken doen in China draait echt bijna alleen om connecties. Als niemand je een opdracht gunt, krijg je hem ook vrijwel niet.

 

En wat je zegt over die Chinese ambassade geeft waarschijnlijk wel aan hoe goed dingen daar geregeld zijn... Je zult niet snel een antwoord krijgen en in het Engels is het niet altijd op het niveau dat jij wenst. Zorg dat je mensen hebt die Chinees spreken binnen jouw organisatie. En zorg dat je die mensen voor 200% kunt vertrouwen (dat is niet altijd even eenvoudig in China).

 

Succes!

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is het een idee om eens contact op te nemen met een van de Netherlands Business Support Offices (NBSO) in China (vestigingen in Dalian, Jinan, Nanjing, Qingdao, Wuhan, Chengdu). Een NBSO helpt u bij het vinden van:

•zakenpartners;

•marktinformatie op maat;

•informatie over wet- en regelgeving in uw markt.

NBSO

 

Ik wens u veel succes!

 

Gerdine Annaars

 

[modedit]contactgegevens uit het bericht verwijderd[/modedit]

 

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Het is misschien handig the realizeren dat het dus NIET toegestaan is (legaal) Nederlandse of europese melkpoeder naar China te exporteren voor consumptie.

 

De Chinese wetgeving is zodanig aangepast dat de melkpoeder samenstelling anders moet zijn dan in Europa verkrijgbaar is.

 

Zijn nog wel mensen met "speciale" kanalen of per doos China binnen krijgen, maar de instructie bij Chinese douane is dat het in beslag moet worden genomen en vernietigd.

 

Als je wilt exporteren maar je bent nog niet op de hoogte van de wetgeving in land waarnaar je wilt exporteren met betrekking op het product wat je daar wilt importeren dan is het handig eerst huiswerk goed te doen.

 

Zo is nu ook verboden melkpoeder blikken met Chinese sticker erop in te voeren, bedrukking van verpakking moet orgineel al in Chinees zijn.

 

Ik denk dat de ambassade per week 100en emails en telefoontjes krijgen van mensen die een gat in de markt zien (al Jaren) en dat daarom ook het stil blijft. Met bulk zal er wel een standaard mail uitgaan met dezelfde strekking.

 

Nutrilon, Friso en anderen zijn zelf inmiddels al op de Chinese markt aanwezig en Chinezen bouwen zuivelfabrieken voor melkpoeder in NL ook dus denk dat de gouden tijd binnenkort voorbij is voor tussenhandelaren op de grijze markt.

 

Ik koop zelf nu gewoon de Nutrilon bij SF (koerierbedrijf), levering uit bonded warehouse voor onder de prijs waar het bij de supermarkten in de schappen ligt. En thuis afgeleverd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.