Ik ben bezig met een deel van de financiële planning.
Mijn balans ziet er als volgt uit:
Vaste Activa Hypotheek 350
Vlottende activa Rekening courant 28
Klein spul 1
Liquide Bank 71
Totaal 450
Passiva
Eigen vermogen Geplaatst 18
Reserves 295
Voorzieningen Pensioen 135
Kortlopende schulden 2
Totaal 450
Omstandigheden
Ik ben dga, de bv heeft verder geen activiteiten en geen omzet. Er worden geen werkzaamheden meer in verricht. ik ben niet meer in dienst van de BV.
De vragen:
1) Klopt het dan dat mijn pensioen dekking 0,7 is?
Totaal bezit - 450
Totaal passiva ex bezit 315
Dekking 315 / 450 * 100% = 70%
2) Welke mogelijkheden zijn er op basis van de huidige mogelijkheden straks over 30 jaar mogelijk als de pensioendatum mij verplicht stelt om uit te keren?
3) Na 30 jaar staat in de pensioen brief om te starten met uitkering. Hoe hoog dient dat te zijn? Op dit moment ben ik niet werkzaam voor de BV.
4) Waar moet ik op letten om te bepalen hoeveel doelvermogen ik nodig heb op de pensioendatum. Heeft iemand voor mij een voorbeeld berekening?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
justaname
justaname
Beste Allemaal,
Ik ben bezig met een deel van de financiële planning.
Mijn balans ziet er als volgt uit:
Vaste Activa Hypotheek 350
Vlottende activa Rekening courant 28
Klein spul 1
Liquide Bank 71
Totaal 450
Passiva
Eigen vermogen Geplaatst 18
Reserves 295
Voorzieningen Pensioen 135
Kortlopende schulden 2
Totaal 450
Omstandigheden
Ik ben dga, de bv heeft verder geen activiteiten en geen omzet. Er worden geen werkzaamheden meer in verricht. ik ben niet meer in dienst van de BV.
De vragen:
1) Klopt het dan dat mijn pensioen dekking 0,7 is?
Totaal bezit - 450
Totaal passiva ex bezit 315
Dekking 315 / 450 * 100% = 70%
2) Welke mogelijkheden zijn er op basis van de huidige mogelijkheden straks over 30 jaar mogelijk als de pensioendatum mij verplicht stelt om uit te keren?
3) Na 30 jaar staat in de pensioen brief om te starten met uitkering. Hoe hoog dient dat te zijn? Op dit moment ben ik niet werkzaam voor de BV.
4) Waar moet ik op letten om te bepalen hoeveel doelvermogen ik nodig heb op de pensioendatum. Heeft iemand voor mij een voorbeeld berekening?
Alvast bedankt voor elke feedback.
Geniet van de dag !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49475-financiele-planning-pensioen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag