• 0

UWV startersregelings i.c.m. inkomstenbelasting berekenen eenmanszaak

Ik ben bezig met de berekening wat ik verwacht te moeten betalen aan inkomstenbelasting over het jaar 2015.

[*]Gestart met een eemanszaak vanuit de startersregeling van het uwv

[*]In 2015 heb ik tot en met 30 april een uitkering ontvangen van in totaal €7870,68 aan SV loon

[*]In 2015 verwacht ik €130.000,- winst te maken

Moet ik de €7870,68 bovenop de €130.000,- rekenen als winst?

Indien ik €137.870,68 als winst hanteer in combinatie met de vrijstellingen (zelfstandigenaftrek, startersaftrek en MKB winstvrijstelling) op onderstaande link kom ik op €45.183,- aan inkomstenbelasting.

http://www.berekenhet.nl/ondernemen/netto-inkomen-zzp-er.html

Klopt mijn berekening of ga ik ergens de fout in?

Groet,

Roel

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Met dit soort cijfers kom je inderdaad ergens tussen de 45 en 50 duizend uit (met de premie ZVW), maar er is vast ook iets ingehouden op je uitkering.

Maar denk je echt 130.000 winst te maken? Dat is niet weinig.

• 0

Dat is een mooi financieel succesverhaal als je vanuit een uitkering tot april in hetzelfde jaar zo'n enorme winst kan maken. Het jaar is nog niet eens halverwege dus nog wel wat werk te doen om deze verwachte winst te realiseren. Succes met de verdere opbouw van je bedrijf.

Als je een dergelijk bedrag aan winst hebt is het wellicht ook de moeite waard om je administratie zoveel mogelijk te automatiseren en eventueel (gedeeltelijk) uit te besteden. Helemaal bij dit soort bedragen brengen je gewerkte uren al snel meer op als je ze in kan zetten voor groei in plaats van kostenbesparing op je administratie.

Ficsus.nl - Online boekhouden makkelijk én leuk! Vanaf 8,75 per maand.
  • 0

Of juist niet.

Als iemand nu al zeker weet dat 'ie in 9 maanden 130k gaat omzetten, klinkt dat bij mij als

één klus van 40 uur per week, uurtje-factuurtje. Dat zijn dan 9 uitgaande facturen en nauwelijks binnenkomende facturen. Kan je makkelijk met een spreadsheetje behapstukken.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar