• 0

korte inhuurklus via BV vanuit WW

Goedendag,

 

Ik zit ruim een jaar in de WW en ben benaderd door een bedrijf voor een klus van enkele weken. Uren x tarief.

 

Ik heb een slapende BV (100% eigenaar, geen activiteiten) die ik wil laten optreden als 'payroller': BV factureert de klant (die heeft dan geen gedoe met VAR-verklaringen, aansprakelijkheid loonheffing) en de BV zorgt voor de verloning naar mij toe.

Loon geef ik door aan UWV en bedraagt waarschijnlijk meer dan 125% v/d 4-wekelijkse uitkering, dus uitkering 0 die periode.

 

Vraag:

- Wat is een acceptabele/geaccepteerde verdeelsleutel voor omzet vs uitgekeerd loon in zo'n situatie? Ik heb 70/30 in gedachten: 70% uitkeren als loon, 30% voor de BV (o.a. kosten verloning).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Ik heb een slapende BV (100% eigenaar, geen activiteiten) die ik wil laten optreden als 'payroller'

 

Ga je je statuten aanpassen, aanmelden bij een van de 4 branche organisaties en de algemeen verbindend verklaarde CAO volgen (inclusief aanmelding STIPP pensioenregeling), en een loonadministratie voeren voor jezelf voor een periode van enkele weken?

 

FF Serieus, ik denk dat je er iets te makkelijk over denkt. :)

 

BV factureert de klant (die heeft dan geen gedoe met VAR-verklaringen, aansprakelijkheid loonheffing) en de BV zorgt voor de verloning naar mij toe.

Als de klant je gewoon voor de klus in loondienst neemt, hebben ze dat gedoe ook niet.. en het lijkt me voor jou niet alleen het veiligst maar ook het goedkoopst.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.