• 0

In privé tekenen en hoofdelijke aansprakelijk bij contract tussen twee BV's

Ik ben bezig met een verkenning om als franchisenemer een horecazaak te starten. Vanwege het risico en het feit dat ik geen fiscale voordelen meer kan halen uit een eenmanszaak (heb ik al meer dan tien jaar) wil ik de horecaonderneming onderbrengen in een BV.

 

In het franchisecontract is opgenomen :

 

Optie: indien B.V.:

2. De besloten vennootschap [NAAM] B.V., handelend onder de naam franchiseformule [vestiging], statutair gevestigd te [plaats] en kantoorhoudende te (postcode) [plaats] aan de [straat en nummer], te dezen rechtsgeldig vertegenwoordigd door haar directeur [naam], wonende te [plaats] aan de [straat en nummer], die de Overeenkomst zowel in hoedanigheid van statutair directeur, als in privé ondertekent,

 

Indien Franchisenemer zijn onderneming, alsmede de rechten en verplichtingen die uit de Overeenkomst voortvloeien, wenst in te brengen in een door hem op te richten besloten vennootschap, zal Franchisegever daar in beginsel mee instemmen, evenwel slechts onder de navolgende voorwaarden:

 

[*]Franchisenemer zal in privé hoofdelijk aansprakelijk blijven jegens Franchisegever voor de nakoming door de besloten vennootschap van de verplichtingen en bepalingen van de Overeenkomst;

 

[*]Franchisenemer zal in privé de meerderheid van de aandelen in de vennootschap houden én behouden.

 

 

Ik ben niet eerder tegengekomen dat je bij zakelijke overeenkomsten binnen een BV nog steeds als privé persoon volledig hoofdelijk aansprakelijk wordt gehouden en ben van mening dat ik dit niet kan accepteren.

Ik heb al een holding BV, waaronder ik dan een horeca werk-BV wil onderbrengen, dat wordt dan ook niet toegestaan als ik de twee voorwaarde goed begrijp.

 

Is mijn zienswijze juist en wat zou jullie advies zijn.

 

Alvast bedankt voor jullie commentaar en advies.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.