• 0

Contract voorwaarden 30% regeling

Sinds 2012 geld er voor de 30% regeling een salaris norm.

voor 2015 moet het fiscaal salaris;

 

€ 36.705 zijn

€ 27.901 zijn als U bent jonger dan 30 jaar en hebt een mastertitel

 

Nu werk ik als Chiropractor en zal mijn nieuwe werknemer op een percentage basis werken.

Er is dus geen vast salaris.

Er is geen twijfel dat de nieuwe werknemer een fiscaal jaar inkomen boven de € 27.901 zal hebben, maar hoe is dit rechtsgeldig in een contract te verwerken.

 

Ik kon helaas geen concrete antwoorden krijgen via de belasting dienst en ben dus zoekende naar een passende oplossing.

 

bij voorbaat dank voor jullie expertise en kennis

 

 

G. Klooster

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geachte heer Klooster,

 

Uit informatie die ik las op internet kwam naar voren dat u uw werknemer een "gewoon" arbeidscontract kunt aanbieden, maar er dan wel voor moet zorgen dat het percentage over het gehele jaar genomen uitkomt op het wettelijk minimumloon. Informeer eens voor de details bij een fiscalist.

Is er geen gezagsverhouding, dan zou u ook kunnen werken met een “overeenkomst van opdracht”. U gaat dan aan de slag met een freelancer i.p.v. werknemer.

 

Let wel op de spelregels als u een freelancer inschakelt.

 

Succes met de werkzaamheden.

 

Met vriendelijke groet,

Otto van Peer

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Sinds 2012 geld er voor de 30% regeling een salaris norm.

voor 2015 moet het fiscaal salaris;

€ 36.705 zijn; € 27.901 zijn als U bent jonger dan 30 jaar en hebt een mastertitel. Nu werk ik als Chiropractor en zal mijn nieuwe werknemer op een percentage basis werken. Er is dus geen vast salaris.

 

Er is geen twijfel dat de nieuwe werknemer een fiscaal jaar inkomen boven de € 27.901 zal hebben, maar hoe is dit rechtsgeldig in een contract te verwerken.

Ik heb het idee dat hier 2 dingen door elkaar lopen. Enerzijds het toepassen van de 30%-regeling door de werkgever en anderzijds het verdienen door de werknemer van het drempelsalaris voor de regeling bij diezelfde werkgever.

 

Uit je vraag maak ik op dat je niet van plan was om je werknemer minimaal 27.901 euro te betalen (want part-time), maar dat je toch de 30%-regeling wilt toepassen, omdat die werknemer ergens anders nog een dusdanig aanvullend inkomen heeft dat die werknemer zelf wel boven die 27.901 euro uitkomt. Klopt dat?

 

Je mag er trouwens ook voor kiezen om de daadwerkelijke "extraterritoriale kosten" belastingvrij binnen de vrije ruimte van de werkkostenregeling te vergoeden in plaats de 30%-regeling toe te passen.

 

Nieuwbrief Loonheffingen 2015 Uitgave 3 - 24 februari 2015 pag. 15

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/nieuwsbrief_loonheffingen_2015_lh2091t53fd.pdf

 

Aanpassingen 30%-regeling expats (2015)

https://www.hrpraktijk.nl/topics/arbeidsvoorwaarden/nieuws/aanpassingen-30-regeling-expats

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.