Ik ben een nog startende ondernemer en wil nu een bedrijfsbus aanschaffen.
Een oudje , meer dan 15 jaar oud , een zeer goed onderhouden ex- invalide bus van een familielid , grijs kenteken , diesel , met een fijne laadklep :-)
Waarde in economisch verkeer is rond 1000 euro , ik zal er 1000 - 1250 euro voor moeten geven.
Ik heb bij de belastingdienst gezocht maar het geheel is knap verwarrend.
Als ik het goed begrijp : omdat de auto ouder dan 15 jaar is zal er 35 % van 1000 euro , is 350 euro , bijtelling per jaar zijn ?
Vragen :
Als ik de auto aanschaf , kan ik aanschafprijs dan direct dit jaar afschrijven of moet dat in meerdere jaren ?
De verzekering en wegenbelastingkosten zijn die ook als kosten op te voeren ?
Mag ik er dan prive onbeperkt mee rijden zonder kilometerregistratie ?
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rob078
Rob078
Hallo,
Ik ben een nog startende ondernemer en wil nu een bedrijfsbus aanschaffen.
Een oudje , meer dan 15 jaar oud , een zeer goed onderhouden ex- invalide bus van een familielid , grijs kenteken , diesel , met een fijne laadklep :-)
Waarde in economisch verkeer is rond 1000 euro , ik zal er 1000 - 1250 euro voor moeten geven.
Ik heb bij de belastingdienst gezocht maar het geheel is knap verwarrend.
Als ik het goed begrijp : omdat de auto ouder dan 15 jaar is zal er 35 % van 1000 euro , is 350 euro , bijtelling per jaar zijn ?
Vragen :
Als ik de auto aanschaf , kan ik aanschafprijs dan direct dit jaar afschrijven of moet dat in meerdere jaren ?
De verzekering en wegenbelastingkosten zijn die ook als kosten op te voeren ?
Mag ik er dan prive onbeperkt mee rijden zonder kilometerregistratie ?
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden ?
Bedankt alvast !
Mvgr,
Robin
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50143-wil-een-bus-aanschaffen-hoe-te-doen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag