Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
blue-tik
Beste Forumleden,
Voor mijn onderneming maak ik diverse kosten in het buitenland, veelal in Amerika. U kunt daarbij denken aan hosting pakketten, software pakketten & online trainingen.
In veel gevallen krijg ik hier van de buitenlandse bedrijven netjes een factuur van met mijn bedrijfsnaam erop etc. Tot zover gaat alles goed en dit boek ik netjes als 0% kosten in de administratie.
Ik maak echter ook diverse kosten waarbij er geen factuur verstrekt wordt. Dit zijn over het algemeen lagere kosten, maar zeker wel zakelijk van aard. Denk bijvoorbeeld aan Engelstalige blogartikelen of werkzaamheden van die aard.
Het enigste wat ik daarvan krijg is een bonnetje van PayPal met daarop de ontvanger van het geld, de omschrijving van de dienst en het betaalde bedrag. Vergelijk het met een bonnetje wat er in een winkel verstrekt wordt.
Aangezien dit absoluut zakelijke kosten zijn, voer ik deze kosten gewoon netjes in de administratie op. Ook op 0% btw.
Nu vraag ik mij af of ik dit goed doe? Zou iemand dit kunnen bevestigen?