Ga naar inhoud

Kosten in het buitenland (PayPal)

Geplaatst:

blue-tik

Beste Forumleden,

Voor mijn onderneming maak ik diverse kosten in het buitenland, veelal in Amerika. U kunt daarbij denken aan hosting pakketten, software pakketten & online trainingen.

In veel gevallen krijg ik hier van de buitenlandse bedrijven netjes een factuur van met mijn bedrijfsnaam erop etc. Tot zover gaat alles goed en dit boek ik netjes als 0% kosten in de administratie.

Ik maak echter ook diverse kosten waarbij er geen factuur verstrekt wordt. Dit zijn over het algemeen lagere kosten, maar zeker wel zakelijk van aard. Denk bijvoorbeeld aan Engelstalige blogartikelen of werkzaamheden van die aard.

Het enigste wat ik daarvan krijg is een bonnetje van PayPal met daarop de ontvanger van het geld, de omschrijving van de dienst en het betaalde bedrag. Vergelijk het met een bonnetje wat er in een winkel verstrekt wordt.

Aangezien dit absoluut zakelijke kosten zijn, voer ik deze kosten gewoon netjes in de administratie op. Ook op 0% btw.

Nu vraag ik mij af of ik dit goed doe? Zou iemand dit kunnen bevestigen?

Featured Replies

Geplaatst:

DeoBrands

Ik heb een soortgelijken situwatie.

En ik doe het ook op de manier zoals jij omschrijft.

Er zijn naar mijn mening geen duidelijke regels voor hoe dit te doen bij kleineren bedragen onder de 10K ... Daar boven zijn er regels die wat complex worden want officieel moet je belasting betalen in het land waar je economiesche actief bent met je onderneming.

Wellicht is er iemand met meer kennis van zaken die hier nog duidelijker in kan zijn?

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Geplaatst:

Tonino

Volgens mij dien je die kosten als eerste op te geven met btw = -geen-. Oftewel valt geheel buiten de Nederlandse BTW wetgeving.

Volgens mij wil de belastingdienst bij een eventuele controle graag weten waarom je een bepaalt bedrag als kosten hebt opgegeven. Kun je dan voor kleine bedragen inderdaad wat mails en Paypal bevestigingen kunnen overleggen, dan zou dat volgens mij over het algemeen voldoende moeten zijn. Het wordt misschien anders als je elke maand duizenden transacties hebt of het over forse bedragen gaat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.