• 0

Ervaring in forceren of dieptrekken?

Beste iedereen,

 

Net nieuw op dit gigantische interessante forum. Ik heb al een tijd stiekem meegelezen en veel bruikbare informatie gevonden als niet lid. Maar zit toch echt met een vraag waarop ik het antwoord niet op heb kunnen vinden.

Ik hoop dat iemand mij de juiste richting kan opsturen!!!

Op dit moment ben ik bezig om van alu een onderdeel van mijn idee te laten fabriceren. Het onderdeel zit er als volgt uit zie:(tekening). Eigenlijk is het een schijf van diameter 80 mm met een buis erop van diameter 50 mm. Hoogte van het hele onderdeel is 65 mm.

Ik wil dit laten forceren of laten dieptrekken omdat wanneer je het uit twee losse onderdelen laat maken en verbind er teveel werkuren aan vast zit om het voor een schappelijke prijs te laten produceren in NL.

Ik heb ook de voorkeur dat het een NL bedrijf is omdat de afname niet in grote getallen wil doen maar in 10/20/30/ stuks.

Kent iemand een bedrijf dat kwalitatief goed is en een scherpe prijs heeft. Ik heb namelijk offertes gekregen van 20 eu voor alleen de schijf te laten laseren alleen dan zit ik al te hoog in prijs en dekt het niet mijn marge.

 

Ik hoop dat er iemand een goeie tip heeft!!!

 

 

 

 

 

 

tekening.jpg.600715bb78c6e92b3f2890b8ea0661fb.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou de verkoopprijs baseren op de maakprijs + marge. Vindt je een goedkoper alternatief, dan kun je altijd nog omlaag.

 

Verder vraag ik me af of de verhouding diameter en diepte niet te weinig aan wanddikte van de buis oplevert. En denk ik dat die haakse hoeken een probleem kunnen vormen.

 

Google al geprobeerd? http://www.orfavisser.com/bewerkingen/dieptrekken/

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie snelle reactie!!

Het klopt dat je maakprijs + marge neemt om verkoop prijs te hanteren. Maar mijn maakprijs is te duur als ik het in twee componenten laat maken. Daarom zou ik graag advies willen van iemand die bekend is met alu forceren en dieptrekken.

 

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat de hoeken te scherp zijn zou je mij daar misschien uitleg over kunnen geven?

 

Alvast bedankt voor jullie input!

Link naar reactie
  • 0

Beste New Horrizon,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Dit is een productietechnisch vraagstuk, waar HL in bedoeling ondernemersvragen binnen de thema's innovatie en ondernemerschap behandelt. Daarom sluit ik dit topic.

 

Google 'aluminium dieptrekken' of 'aluminium forceren' als je dat als enige oplossing ziet en je kunt rond gaan bellen. Neem daarbij ook de gewenste wanddikte en toleranties mee.

 

Modgroet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.