• 0

verzekering private label voedingssupplementen

Hallo, ik ben nieuw hier maar ik bezoek regelmatig deze site en steek er veel van op! Helaas heb ik antwoord voor mij vragen niet zo snel kunnen vinden.

 

Ik heb een webshop waarbij ik voedingssupplementen onder private label verkoop. Welke soort verzekering kan ik het beste nemen in geval van een overdosering.? Etiket voldoet aan alle wettelijke eisen ivm waarschuwingen en doseringen.

Ook vroeg ik me af welke verzekeringsmaatschappij is bereid om een klein webshop daarvoor te verzekeren?

Producten worden in de EU geproduceerd en ik weet dat ik eindverantwoordelijk ben omdat ik me voordoe als de fabrikant.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Mijn excuses als dit ergens eerder al gepost/ gevraagd is, ik kon het namelijk niet vinden.

 

Met vriendelijke groet, Stevan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ook vroeg ik me af welke verzekeringsmaatschappij is bereid om een klein webshop daarvoor te verzekeren?

Hangt er vanaf. (Her)verpak je zelf? Dan ligt daar jouw voornaamste risico en acceptatieprobleem. Wil je dat afgedekt hebben zonder al te veel bijkomende kosten (o.a. van de adviseur) dan raad ik je aan naar de Rabobank toe te gaan voor een Interpolis "Zeker van Je Zaak"-verzekering (let op: niét de BedrijvenCompactPolis!)

 

(Her)verpak je niet zelf maar doet de EU fabrikant dat, dan zou ik eerst aan de fabrikant vragen om meeverzekering op hun productaansprakelijkheidsverzekering. Scheelt een hoop gedoe en onnodige kosten en schakels bij regres/verhaal van de ene verzekeraar op de andere. Zorg wel dat je dan een bewijs krijgt dat je als bedrijf meeverzekerde bent op die polis.

Lokaal in Nederland hoef je dan alleen maar basis bedrijfsaansprakelijkheid als handelaar te regelen, zonder productaansprakelijkheid

 

Yes maar omdat ik het onder private label verkoop ( als eindfabrikant voordoe) dan ben ik eindverantwoordelijk.

Helemaal correct!

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.