Ik probeer al een tijd de IB formulieren van mijn VOF (3 personen ieder 33.3%) in te vullen maar zonder succes. Ik doe zelf de boekhouding in Accumulus (online boekhouding tool) en heb daaruit de exacte data die ik zou moeten invullen bij het IB programma.
Maar dan kom ik telkens weer op problemen uit dat het Saldo fiscaal niet gelijk is aan Saldo winst-verliesrekening. Ook het stukje specificatie samenwerkingsverband kan hier een probleem zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tyran
Tyran
hallo allemaal,
Ik probeer al een tijd de IB formulieren van mijn VOF (3 personen ieder 33.3%) in te vullen maar zonder succes. Ik doe zelf de boekhouding in Accumulus (online boekhouding tool) en heb daaruit de exacte data die ik zou moeten invullen bij het IB programma.
Maar dan kom ik telkens weer op problemen uit dat het Saldo fiscaal niet gelijk is aan Saldo winst-verliesrekening. Ook het stukje specificatie samenwerkingsverband kan hier een probleem zijn.
EV 2012: €76
EV 2013: €22
Bruto Winst: €7694
Totaal kosten (inclusief €823 afschrijvingen): €6041
Netto winst: €1653
Activa: €22
Materiele vaste activa: €2823
Vorderingen: 2172
Liquide middelen: -€4972
Passiva: €22
Ondernemingsvermogen: €22
----
Priveontrekkingen/-stortingen: -€1629 (€-543 pp)
--------
Specificatie samenwerkingsverband: (van Persoon 1)
Persoon 1: Overig kapitaal aandeel: €7 (EV:22/3)
Persoon 1: Kapitaal aandeel vorig boekjaar: €76 (2012)
Persoon 1: Vergoeding voor arbeid: €543 (€1629 privé onttrekkingen/3)
Persoon 1: verdeling restant winst: Moet hier dan de €7 die overblijft van het EV einde boekjaar?
-----------
Saldo fiscale winst: €474
Saldo winst-verlies: €543
Het lijkt er dus op dat het iets te maken heeft met het EVb en EVe dat ik telkens opgeef.
Maar ik moet toch gewoon het EV van vorig boekjaar opgeven bij kapitaal aandeel?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50820-ib-probleem-saldo-fiscaal-niet-gelijk-aan-winst-verlies/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag