• 0

Opzetten eigen salarisadministratie

Hey allen,

 

Via een mede-ondernemer heb ik gehoord van Higher Level, die wel eens een bericht plaatst als hij tegen zaken aanloopt waar hij even niet 123 een antwoord op weet. Zijn ervaring is dat hij altijd snel wordt geholpen! Zijn positieve ervaring heeft er voor gezorgd dat ik me ook heb ingeschreven op het forum en af en toe wat vragen zal gaan stellen, ik kijk er naar uit!

 

Eind 2014 ben ik mijn eigen uitzendbureau begonnen, we faciliteren betrokken, gastvrije en zeer professionele medewerkers op allerlei soorten evenementen en vaste horeca locaties. Onze werkwijze slaat enorm aan, waardoor we zeker de afgelopen maanden een enorme groei doormaken van zo'n 5 tot 10% per maand in omzet en in aantal medewerkers. Hierdoor sta ik af en toe voor wat uitdagingen betreffende automatisering, standaardisatie en groei. Sinds een aantal maanden speel ik met de gedachte om onze eigen salarisadministratie te gaan voeren (op dit moment werken we met een externe payroller, die daar uiteraard een winstmarge op pakt), ik heb echter geen idee hoe dit aan te pakken.

 

Mijn vraag is daarom;

- Hoe vind ik een jong iemand in mijn eigen regio die bijvoorbeeld ervaring heeft in het opzetten van een salarisadministratie en dit parttime zou kunnen gaan doen. Ik heb weinig tot geen ervaring in het gericht zoeken naar nieuw vast personeel op kantoor, de drie mensen die bij ons op kantoor werken zijn doorgegroeid vanaf het uitzenden.

 

- Waar kan ik me inlezen in wat hier allemaal bij komt kijken? Ik vind her en der wat informatie op het internet natuurlijk, maar ik wil uiteraard 100% voorbereid zijn.

 

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!

 

Met vriendelijke groet,

Dirk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sinds een aantal maanden speel ik met de gedachte om onze eigen salarisadministratie te gaan voeren (op dit moment werken we met een externe payroller, die daar uiteraard een winstmarge op pakt), ik heb echter geen idee hoe dit aan te pakken.

Heb je Loon al eens bekeken? Persoonlijk vond ik dit een verrassend handig programma om zowel loonstroken als aangiftes mee te doen. Het programma is wel enorm uitgebreid, maar kost mijns inziens eigenlijk geen drol. Als je er net mee begint, dan gaat het aanvankelijke even duizelen. Maar zodra je er een beetje handig in bent geworden, is het ideaal.

 

Je kunt het ook gewoon gratis aanvragen en er vervolgens naar believen mee proefdraaien. Je zou het even naast je huidige payrolling kunnen laten lopen, zodat je precies weet hoe je dezelfde uitkomsten krijgt qua loonstroken. Zodra je dat onder de knie hebt, kun je het personeel zelf gaan verlonen.

 

Er zitten ook rapportagefuncties in, waarmee je direct grootboeknummers kunt laten genereren. Dan heb je ook als je loonkosten meteen goed in je boekhouding.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik werk ook al meerdere jaren met het programma Loon van RoosRoos. Dit is een echte aanrader.

 

Als je meer wilt weten zou je ook het handboek loonheffingen van de belastingdienst door kunnen lezen. Dit is een omvangrijk boek dat best al een groot gedeelte van de salarisadministratie afvangt. Een andere optie zou zijn om de boeklijst van de opleiding Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL) door te nemen. Dit is echter wel een tijdrovende klus.

 

 

Leeg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.