• 0

leveranciers horeca?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

het hangt er vanaf wat voor welk soort producten je leveranciers zoekt, hoe je je wilt profileren en in welke omgeving je zit, maar als warm voorstander van slowfood zou ik je de tip willen geven om in je eigen omgeving te zoeken naar kleine authentieke leveranciers. loop gewoon eens binnen bij molens, boerderijen enzovoort. de meeste sterren-restaurants doen het zo. maar goed, daar moet je dan ook maar net zin in hebben.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk zijn er de bekende (Horeca) Groothandels en Speciaalzaken waar je zelf je producten kunt halen of ze kan laten bezorgen.

 

En zoals msteer al aanhaalde zou ik ook in je omgeving kijken of er goede leveranciers voor bijv. vlees / groente en fruit / serviesgoed / etc. zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hai Zara,

 

Ik ben momenteel ook in de fase van oprichting van een bedrijf. Ik kan je adviseren een aantal leveranciers te benaderen. Ze hebben vaak verschillende (lever) condities.

 

Zelf heb ik zeer goede ervaringen met de Sligro (vers groothandel). Zij hebben ook goed vis en vlees.

 

Hoe zit het met inventaris? vaak kan je daar ook wel overhandelen.

 

Suc6 JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Hangt af waar je zit :

 

-voor vis is Jan van As in Amsterdam heel goed. Sashimi-kwaliteit blauwvin tonijn etc.

-inventaris/keuken is grootst/voordelig Hakvoort in Amsterdam

-voor kant en klare Tapas groothandels als Sligro/Kweker/lukas klamer/makro

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
  • 0

Een goede leverancier van vers producten selecteer je op basis van de kwaliteit die jij zelf in je keuken wilt voeren, en aan jouw klanten wilt voor schotelen.

 

In de opstartfase van je bedrijf zal de keuze hier snel vallen op leveranciers als de sl ig ro / ve n. Zij bieden een redelijke prijs-kwaliteit-verhouding.

 

Mocht je een hoog niveau willen bereiken dan kan je niet met een tapenade van de Sli gro aankomen, dan maak je deze zelf met verse ingredienten (wat overigens verschrikkelijk makkelijk is).

 

De voordelen van het werken met een 'duurdere' leverancier van versproducten (wat overigens in elke branche zo is), is dat je op safe speelt en dat er aandacht gegeven wordt aan jou, je producten en jouw bedrijf! - Ik denk dat deze wijze van werken typerend is voor top-restaurants.

 

Overigens is goedkoop vaak duurkoop.

 

Probeer eens wat leveranciers uit; goede detailiisten gaan door het vuur voor je en dan merk je zelf wel waarom zij kunnen concurreren tegen grootgrutters als Sli gro.

Bestel je fruitmanden op www.Fruitstuk.nl

Communicatie- en projectmanagement www.bwcommunicatie.nl - Rotterdam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.