• 0

Fruit import uit Marokko

goedenavond dames en heren,

 

 

Ik wil graag citrus vruchten importeren uit Marokko,alleen weet ik niet tegen welke wetten ik tegen aan loop hier in Nederland en in Marokko.

 

Mijn vraag is kunnen jullie me hier meer hierover vertellen ? en tips over andere onderwerpen wat te maken heeft met import uit Marokko zijn ook van harte welkom.

 

Alvast bedankt voor jullie moeite.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn vraag is kunnen jullie me hier meer hierover vertellen ? en tips over andere onderwerpen wat te maken heeft met import uit Marokko zijn ook van harte welkom.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland? Ik gok overigens dat je bij alleen importeren meer met de gewone Nederlandse regels te maken hebt. Bijvoorbeeld in gedaante van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Yep je gaat te maken krijgen met de douane en de NVWA.

 

In de basis mag je uitgaan dat:

 

de douane over de btw en invoerrechten gaat(let op er is een handelsovereenkomst met marokko)

 

de NVWA gaat over de product veiligheid.

 

Hou er daarnaast rekening mee dat een importeur wordt behandeld als een producent als het gaat over aansprakelijkheid.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Er is inderdaad een handelsovereenkomst tussen EU en Marokko.

 

Deze overeenkomst kan erin voorzien dat Marokkaanse preferentiële oorsprongsproducten veelal tegen een verlaagd invoerrecht kunnen worden ingevoerd in de EU/Nederland. De citrusvruchten dienen in betreffend geval dus in Marokko te zijn gekeweekt.

 

De Marokkaanse preferentiële oorsprong dient te worden aangetoond middels een zogenaamd EUR.1 certificaat. Dit certificaat dient de Marokkaanse exporteur bij de Marokkaanse douane aan te vragen.

Bij zendingen onder 6.000 euro kan voor Marokkaanse preferentiële oorsprongsgoederen in plaats van het EUR.1 certificaat een zogenaamde factuurverklaring worden gebruikt. Dit is een voorgeschreven tekst die de Marokkaanse exporteur zelf op zijn verkoopfactuur kan plaatsen en zorgt in voorkomend geval ook voor een verlaagd invoerrecht.

 

Zie tevens: EUR.1

 

Succes!

 

Marcel Hoebink

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Een overzicht van de zaken waar je mee te maken kunt krijgen vind je in het Stappenplan producten importeren op Ondernemersplein.nl

Je vertelt niet of je al een bedrijf hebt. Mocht je nog een bedrijf willen starten dan hebben we daar ook een handig stappenplan voor!

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 321 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.