• 0

Moet ik een kvk aanvragen?

Hallo

 

Ik volg een cursus nagelstyling en heb ook al wekelijks klanten.

Kan ik op mijn particuliere aangifte doen of moet ik zakelijk aangifte doen.

 

 

Mijn opleidingskosten zijn zo'n 3000 euro hier kan ik op mijn particuliere aangifte 1/3 van terugkrijgen.

Maar alvorens ik mijn gehele opleiding terug verdiend heb( waar ik dus €25 voor vraag moet ik eerst zo'n 300+ setjes hebben gezet bij klanten. Ik vraag nu dit bedrag omdat ik dus nog geen examen heb gedaan maar natuurlijk wel veel moet oefenen om routine te krijgen.

 

Kan ik mijn inkomsten opgeven aan de belasting dienst of is dit niet nodig omdat ik mijn opleiding nog niet terug verdiend heb? Of maakt dit niet uit?

 

Moet ik zakelijk aangifte doen of particulier.

 

Ik verdien niet boven de 500 euro per maand

Maar al zou ik 500 euro verdienen heb ik zo'n 200 tot 250 product kosten en zou ik dus 250 tot 300 per maand verdienen.

Kan ik dit opgeven bij overige werkzaamheden of pas aangifte doen als ik mijn opleiding terug verdiend heb?

 

Hoe moet ik dit opgeven bij de bijstand? Niet of wel??

Kunnen ze me iets maken? Want eigenlijk verdien ik nog niks want ik heb mn investering nog niet terug???

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond Anouk,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Heb je ambitie om ondernemer te worden na afronding van je opleiding? Grootste zorg op dit moment zou voor mij de informatieplicht zijn die je hebt. Deze vervul je nu kennelijk niet.

 

Je spreekt zelf over (bruto/netto) verdiensten. Die komen als bedrag misschien in aanmerking als bijverdiensten, maar mijn zorg is dat deze in jouw persoonlijke situatie in mindering op een bijstandsuitkering gebracht zouden moeten/kunnen worden. Bij verstrekking van een bijstandsuitkering wordt nl. altijd gekeken naar gezinssituatie en eventuele andere inkomsten. Hoe lang bestaat deze (bijverdien-/bijstands-)situatie al?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

het feit dat je je opleiding nog niet hebt terug verdiend is volstrekt niet relevant voor de vragen of je inkomstenbelasting moet betalen of dat je moet melden bij de bijstand. Voor de inkomstenbelasting heb je zelfs al een deel van je opleidingskosten teruggekregen, dus van de inkomstenbelasting heb je al terug waar je recht op hebt, meer zit er niet in.

 

Dus ja je moet alle inkomsten opgeven bij de belastingdienst en dat zou ik doen als inkomsten uit overige werkzaamheden, van die inkomsten mag je alle kosten die je maakt weer aftrekken en alleen het saldo geef je op als inkomen

 

Ook bij de bijstand zul je al die inkomsten op moeten geven, voor de bijstand is het vermoedelijk niet handig om nu al in te schrijven als ondernemer omdat dan je recht op bijstand helemaal kan vervallen, tenzij ze een programma hebben voor startersbegeleiding met behoud van uitkering, maar ik ben niet thuis in die regelgeving en mogelijkheden.

 

je moet enorm oppassen wat je aan het doen bent want het kan serieuze consequenties hebben als je 500 euro per maand omzet dat is zo ongeveer je halve bijstandsuitkering. ik zou echt uitzoeken of idt wel kan of hoe je het anders moet aanpakken om niet straks het risico te lopen dat je je bijstand moet gaan terugbetalen door die inkomsten.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk is het belangrijker hoe jij het aan de bijstand opgeeft dan hoe je dat bij de belastingdienst doet.

En wel hierom: voor de bijstand moet je bijna alles weer inleveren, de gemeente vult de inkomsten aan tot bijstandsniveau (beide zienswijzen komt op hetzelfde neer.)

Dus als je 500 (omzet) - 200 (kosten) = 300 winst hebt, vult de gemeente dat aan tot +/- 900 of 95 of zo.

Let wel: dit moet je al met de gemeente overleggen, als dat toegestaan is.

 

Omdat de opleidingskosten hier heel sterk aan gekoppeld zijn, zou ik die ook opgeven bij de gemeente.

Hoe meer je opgeeft bij de bel dienst, hoe meer kosten je hebt, hoe minder winst en dus des te meer er nog aangevuld wordt tot die bijstandsnorm.

 

Voor de belastingdienst zijn opleidingskosten wel aftrekbaar, wanneer ze voor je toekomstig beroep of functie zijn. De opleiding zelf dan. Btw, reiskosten, hotelkosten e.d niet , nul%.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.