• 0

Toetredingsbarrieres

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben vorig jaar okt/nov telefonisch geenqueteerd over barrieres in mijn branche (maar onderzoek was voor alle branches) Resultaten zouden nu zo'n beetje beschikbaar moeten zijn. Ging uit van EZ als ik het me goed herinner en het onderzoek wordt jaarlijk gedaan.

 

Heb ergens een notitie met de naam en website, ga ik opzoeken voor je. Als iemand me voor is is het ook prima natuurlijk ;)

Link naar reactie
  • 0

Een van de eerste barrières waar je tegen aan zal lopen is dat de huidige programma's al zeer bekend zijn in de markt en bedrijven niet zomaar overgaan naar een systeem dat zich nog niet bewezen heeft.

 

Om dit te overwinnen zul je er zeker van moeten zijn dat je programma goed werkt. Dit kan je testen door bijvoorbeeld een aantal (startende)ondernemingen gratis met jou programma te laten werken.

Deze bedrijven zullen jou veel informatie opleveren. Tevens kan je deze bedrijven dan op je trackrecord zetten.

 

Snelstart heeft een goede deal met de ABN kunnen sluiten. Misschien is het interessant om te kijken of je een soortgelijke deal kan sluiten met een andere bank.

 

Het zal niet eenvoudig zijn, maar er zijn zeker nog mogelijkheden!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat voor administratieve software altijd markt is.. Mits deze natuurlijk goed is.

 

Ieder bedrijf heeft dit nodig en de bedragen die je er nu voor betaald zijn nog steeds erg hoog. Dus als je ze niet kan beconcurreren op naam, doe het dat op prijs en features..

 

Als je toch bezig bent, ben al tijden op zoek naar een compleet en goed administratief pakket (als snelfstart) wat draait onder linux :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

m.i. is er een goede markt. de bestaande pakketten zijn verouderd (windows 16-bits).

als je op basis van xml/webservices een nieuw pakket kan maken, denk ik dat je goede kansen maakt.

 

Klant wil geen 32-bit, asp.net, webservices maar een werkend pakket. Daarom is de 16-bit Windows versie of zelfs een DOS versie nog in gebruik. Door ervaringen gruwel ik van Exact 4.x en binnenkort mag ik een administratie gaan migreren naar Globe. Hou m'n hart vast.

 

Een drempel gaat in ieder geval worden dat de boekhouder van je klant het pakket niet kent dus niet weet of hij het kan importeren en dus niet aanraadt. De loze belofte van mijn accountskantoor dat ze wel overweg konden met mijn pakket heeft me voor 1 aangifte 2 uur support aan hun en waarschijnlijk aan mij gefactureerde uren gekost.

Link naar reactie
  • 0

Barrieres zijn:

-Toetredingsangst...

-Accountant werkt er nog niet mee....

-Het oude pakket doet het nog...(Veel bedrijven zijn al huiverig voor het overstappen op een nieuwere versie van hun eigen pakket....en wie neemt het hun kwalijk na het exact-windows debacle...

-Onbekende leverancier....hoelang hebben we service....hoelang besta jij als bedrijf nog....

-Je moet nog ontzettend netwerken om naam te krijgen...

 

Ik denk inderdaad dat de minst ontoegankelijke markt voor jou de markt is voor starters die voor een dubbeltje een pakket willen hebben....en zelfs die markt is behoorlijk verzadigd....(Snelstart, Cash, GNU-Cash, Turbocash, Davilex, Queen, etc etc..)

 

Succes....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

 

Wat denken jullie van barrieres als:

- Aanwezigheid van geschoold personeel.

 

- Know-How binnen de organisatie. Know-how is moeilijk te verplaatsen en op te slaan. Het zorgt voor een competitief voordeel, aangezien het voor concurrenten (en nieuwe toetreders) moeilijk te imiteren is.

 

- Level of technology: het is voor nieuwe toetreders lastig om direct het technologieniveau van huidige bedrijven te evenaren.

 

- Seller Concentration

Op de Nederlandse markt zijn veel aanbieders van administratieve software. In welke mate werkten de huidige aanbieders samen om toetreders tegen te werken?

 

- Technology Change

Hoe veranderlijk is de markt? Markten waarop technologische veranderingen frequent voorkomen zijn niet erg aantrekkelijk voor nieuwe toetreders.

Link naar reactie
  • 0

- Aanwezigheid van geschoold personeel.

 

- Know-How binnen de organisatie. Know-how is moeilijk te verplaatsen en op te slaan. Het zorgt voor een competitief voordeel, aangezien het voor concurrenten (en nieuwe toetreders) moeilijk te imiteren is.

 

Zonder het goede personeel én know-how heb je geen levensvatbaar product.

 

- Level of technology: het is voor nieuwe toetreders lastig om direct het technologieniveau van huidige bedrijven te evenaren.

 

Eerst proberen te lopen alvorens men kan vliegen. Bovendien zou je kunnen inspringen op deel- of kleine informatiebehoeften.

 

 

- Seller Concentration

Op de Nederlandse markt zijn veel aanbieders van administratieve software. In welke mate werkten de huidige aanbieders samen om toetreders tegen te werken?

 

Niet. Ook deze markt betoont de gebruikelijke Nederlandse desinteresse.

 

- Technology Change

Hoe veranderlijk is de markt? Markten waarop technologische veranderingen frequent voorkomen zijn niet erg aantrekkelijk voor nieuwe toetreders.

 

Over het algemeen: boekhouden blijft boekhouden. De presentatiemogelijkheden en functionaliteit nemen wel toe (zelfs meer als de behoefte), maar juist aan de kant van de kleine wensen ligt een open markt. Ik denk dat die markt zelfs groter is dan de markt van de 'grote' wensen.

Link naar reactie
  • 0

wat wil je nu eigenlijk: tuurlijk moet je veel verstand hebben van financiële regelgeving, administratieve processen én verstand van softwareontwikkeling, -marketing en -sales.

op ál die aspecten moet je goed scoren, anders raad ik het je ten zeerste af.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Wat denk je zelf?

 

Goede software valt of staat met gebruikersgemak en kwaliteit (geen vage onverklaarbare foutmeldingen) daar heb je zeker goed personeel voor nodig. Hoe belangrijker het product voor een bedrijf is hoe zwaarder dit gaat wegen.

 

Je zult ook je pakket voornamelijk als vervanging voor een ander boekhoud pakket aan de man moeten zien te brengen. Er zal dus eerst uitgeprobeerd gaan worden met kennis van wat er al is. Een misser (of misschien twee) in die probeerperiode en je valt af..

Link naar reactie
  • 0

In het kader van het afronden van mijn bachelorfase van mijn studie Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen doe ik onderzoek naar de toetredingsbarrieres waar startende producenten van administratieve software tegen aan kunnen lopen bij het betreden van de markt in Nederland. Uiteindelijk doel is om te kijken of bedrijven in het MKB tegen andere en/of meer toetredingsbarrieres aanlopen dan grote bedrijven.

 

Op dit moment ben ik informatie over de sector aan het inwinnen en probeer ik een overzicht te krijgen van mogelijke toetredingsbarrieres.

 

Iedere hulp is hierbij welkom.

Bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • 0
In het kader van het afronden van mijn bachelorfase van mijn studie Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen

 

Het is wel zo netjes om dat te melden voor mensen hier hun tijd besteden aan het antwoord op je vraag. Een ondernemer helpen doe ik met alle plezier maar aan iemands 'huiswerk' besteed ik meestal wat minder tijd.

Link naar reactie
  • 0

Dat zal dan een kort rapport worden. Wij hebben namelijk geen barrieres ontdekt. Je moet je alleen duidelijk inschalen in de markt, kennis van zaken hebben (administratief én technisch) en bovenal niet proberen opnieuw het wiel uit te vinden. Er liggen namelijk al een aantal wielen van verschillend formaat in de markt.

 

Link naar reactie
  • 0

Excuses voor het feit dat ik dit niet direct vermeld heb.

 

Jammer Yannick,

ik had graag willen helpen, aangezien ik het vak softwareproducent ruim 10 jaar heb beoefend in een vorig 'leven', en alle barrières wel eens ben tegengekomen én heb geslecht.

 

nu blijkt dat het een studievraag is, is mijn animo ineens sterk gedaald.

 

een wijze les.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Kom op Venture Capital je had waarschijnlijk al gelezen dat het om een studie vraag gaat voor je reageerde. Bovendien moet je 'onze' etiquette even doorhebben (je gaat niet eerst alle regeltjes lezen voor je hier post)

 

Naar aanleiding van mijn reactie over ondernemer/student heb ik ook al netjes een bericht van Yannick ontvangen. (Ga nog zoeken voor je naar die enquete)

 

Dus VC laat eens wat van je softwareproducent kennis zien (Ben als ondernemer/softwareontwikkelaar persoonlijk ook erg geinteresseerd)

Link naar reactie
  • 0

ja ja, ik voel me echter niet aangesproken. ik weet 100% zeker dat ik een ieders vertrouwen op dit forum 100% waard ben en nog nooit geschonden heb.

 

de hoofdreden dat ik zo reageerde is dat een serieuze businessvraag goed te beantwoorden is. als het vervolgens een studievraag blijkt te zijn is dat ook prima, maar bij doorvragen kom je al gauw in theoretische en vooral fictieve verhandelingen. dat laatste is iets waar entrepreneurs zo weinig aan hebben.

 

ik wil dus met alle plezier studievragen oppakken, en heb dat ook al veel gedaan, maar hou er van als ik dat dan ook meteen weet.

 

OK? laten we nu weer verder gaan met deze draad en de onbeantwoorde vragen behandelen.

 

was getekend,

VC.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.