• 0

Hoe bereken ik mijn winst uit mijn verkoopprijs

Geachte leden,

 

Ik en mijn broer zijn bezig om een ondernemingsplan te maken voor een web-bureau, waarmee wij websites gaan verkopen. We zaten te denken aan de rechtsvorm V.O.F.

 

We willen voor een website 399 ex btw vragen.

 

Alleen vraag ik me nu af als wij dit samen doen moet ik dan een uur tarief noteren?

 

En hoe verdeel ik dit onder twee vennoten?

 

Ik hoop dat iemand me hier wat advies over kan geven!

 

Groetjes,

J van der Linden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe kan je nou een uurtarief noemen als je al bepaald hebt dat je 399,- euro wil vangen?

 

Weet je misschien precies hoeveel uren je voor een website nodig hebt...

Anders wordt het toch nooit precies 399,-

 

En hoe je de 399,- gaat verdelen, daar moeten jullie afspraken over maken. Vaak is de winstverdeling 50/50, maar dan moet iedereen wel in principe dezelfde inzet tonen (uren!) - anders krijg je (meestal) scheve gezichten zeg maar.

Link naar reactie
  • 0

Het is óf een stuksprijs óf een uurprijs, niet allebei.

 

Vaak zie je wel dat voor het product een vaste prijs wordt gerekend, maar als de klant er zaken bij wil bestellen, dan betaal deze een uurtarief.

 

Het voor jezelf bijhouden van de daadwerkelijk gewerkte (en gereisde) uren is wel om meerdere redenen aan te raden.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

ik zal je wel aanbevelen om al je uren bij te houden via een tool - ook voor je eigen inschatting of 399 wel een redelijke prijs is. niet dat je onverwacht erachter komt dat je onder minimum loon zit te werken. Zal hier ook alle uren bijhouden van alle activiteiten die niet direct tot het resultaat bijdragen (boekhouden/ opleidingen etc..) en ook alle acquisitie uren (om nieuwe klanten te werven).

 

tools zie hier: De 5 beste apps voor urenregistratie

 

Groetjes, Tom

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij bedoelt hij meer hoe hij dit met een uur tarrief kan oplossen, en natuurlijk is een uur tarrief en een vaste prijs wel mogelijk.

 

Vaste prijs: 399.

Uurtarrief partner A: 5 euro p/u

uurtarrief Partner B: 5 euro

 

partner A spendeert er 10 uur aan

Partner B spendeert er 5 uur aan.

 

Partner A heeft 50 euro verdient aan dit project.

Partner B heeft 25 euro verdient.

 

De rest van het bedrag blijft op de zakelijke rekening staan (324) En kan gebruikt worden voor de kosten van je huur, computers, kerstbonus etc...

 

Zelf geloof ik wel in zo'n structuur aangezien je dan nooit gezeik hebt dat de één meer doet dan de ander. Betaal jezelf gewoon minimaal en voor hetzelfde uurtarrief, en dan geen gezeik.

 

Naar de "buitenwereld" is je uurtarrief natuurlijk anders, als web developer zal dat bijvoorbeeld 85 euro per uur kunnen zijn.

 

Dus zou in theorie de site in 5 uur klaar moeten zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij bedoelt hij meer hoe hij dit met een uur tarrief kan oplossen, en natuurlijk is een uur tarrief en een vaste prijs wel mogelijk.

 

Vaste prijs: 399.

Uurtarrief partner A: 5 euro p/u

uurtarrief Partner B: 5 euro

 

partner A spendeert er 10 uur aan

Partner B spendeert er 5 uur aan.

 

Partner A heeft 50 euro verdient aan dit project.

Partner B heeft 25 euro verdient.

 

De rest van het bedrag blijft op de zakelijke rekening staan (324) En kan gebruikt worden voor de kosten van je huur, computers, kerstbonus etc...

Als zij een VOF beginnen, doen ze er goed aan een vennootschapscontract op te (laten) stellen en het is niet ongebruikelijk daarin een winstverdeling op te nemen. In dat geval zou denk ik zo'n uurtarief alleen maar als een voorschot gelden?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

In dat geval zou denk ik zo'n uurtarief alleen maar als een voorschot gelden?

 

Inderdaad.

 

Maar in theorie kan je natuurlijk een ingewikkelde winstverdeling, (mede) gebaseerd op (onder andere) gemaakte uren en dergelijke, afspreken.

En als je een beetje verstandig bent, dan leg je het ook vast natuurlijk.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.