• 0

Chipknip zou onhandig zijn

Vandaag in de Zibb nieuwsbrief een stuk over de chiknip met als conclusie: "Na tien jaar rommelen, beseffen instellingen als DNB en Interpay dat de consument wellicht niet onwillig is, maar dat de chipknip te onhandig is."

 

http://www.zibb.nl/nieuws/bedrijfsleven/nieuwsbericht/asp/artnr/924344/versie/1/index.html

 

Een mening waar ik het absoluut niet mee eens ben, of zit ik met mijn hoofd in de grond?

 

Volgens mij is het iets wat bij veel mensen tussen de oren zit, wat aangepraat is. Eén van de punten die genoemd wordt is het gevaar van weinig saldo. Als ik met een lege portemonnee bij de winkel sta kan ik het "saldo" toch ook niet aanvullen? Dan blijft alleen het argument staan dat men moeilijk kan controleren wat het saldo is.

 

Daar valt mogelijk wel wat te verbeteren. Zelf kreeg ik jaren geleden bij de introductie een kastje waarmee ik thuis heel eenvoudig zelf het saldo kan bekijken en zelfs kan opladen. Dit lijkt me zeer waardevol voor de stimulering. Maar zelfs als dat er niet is, er zijn voldoende gelegenheden om het saldo te bekijken. Als je afrekent kun je namelijk kijken wat je saldo nog is, wordt het te laag weet je dat je een oplaadpunt moet gaan zoeken (het zou zeker wel een verbetering zijn om dit ook direct bij de kassa te kunnen doen)

 

Ik zie gewoonweg géén negatieve punten aan de chipknip voor mij als gebruiker en ik zie ook veel voordelen voor de ondernemer. Als ik kijk hoe snel chippen werkt bij de Hema en bij de V&D, waar ik al betaald heb terwijl de cassiere nog aan het inpakken is ;)

 

In mijn ogen zijn al die "nee roepers" gewoon niet bereid om naar de voordelen te bekijken en slepen ze elkaar mee in het negativisme....

 

Wat is jullie mening?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk eerlijkgezegd dat de horeca nog lang een cash-business zal blijven. Je hebt bijv ook mensen die hun drankbudget een beetje proberen te limiteren door vooraf een bedrag te pinnen oid, maar ook mensen die bijv van hun zwartverdiende geld gaan stappen. Bovendien is een typische bestelling als een paar biertjes of wijntjes meestal een redelijk klein bedrag, dus de neiging tot pinnen zal er meestal ook niet zijn.

 

Sommige clubs lossen het cashprobleem een beetje op door de mogelijkheid te bieden contant te pinnen bij de entree, dan circuleert een deel van de cash in ieder geval en dat scheelt al.

 

Raddraaiers buitenhouden kan door bijv een toeganspasje oid te verstrekken alleen na legitimatie, zoiets is te koppelen aan een zwarte lijst die evt ook met andere horecaondernemers te delen is. Zolang je die pasjes aan iedereen met een ID verstrekt legt het niet heel veel beperking op (bijv toeristen kun je er ook 1 geven).

Link naar reactie
  • 0

@ Benm.... je hebt gelijk... kleine bedragen of een biertje bestellen aan de bar zal nog lang niet met een pas gedaan worden, maar dit is ook niet het doel van de "Entr-ID" .

 

het systeem zal een cafe of bar alleen maar geld kosten.. nee je moet het denk ik echt alleen over de discotheek boeg gooien. een discotheek heeft altijd iemand die voor bij de kassa staat voor de entree, en in de meeste discotheken/ partycentra kan je ook uitsluitend betalen met munten..

 

het is echt een tool om criminaliteit te verminderen.. de cijfers liegen er niet om.http://www.wodc.nl/images/1095_Horeca_tcm11-72595.pdf criminaliteit is een groot probleem en kan voor horeca ondernemers een strop zijn... vermindering hiervan is dus welkom.

 

maar goed, mischien is het ook wel te vroeg voor dit soort systemen.. wie weet.

Link naar reactie
  • 0

Raddraaiers buitenhouden kan door bijv een toeganspasje oid te verstrekken alleen na legitimatie, zoiets is te koppelen aan een zwarte lijst die evt ook met andere horecaondernemers te delen is. Zolang je die pasjes aan iedereen met een ID verstrekt legt het niet heel veel beperking op (bijv toeristen kun je er ook 1 geven).

 

is ook een idee.. zeker.. maar dat zal een extra handeling worden voor de uitgaansgelegenheden... en ja.. we zijn liever lui dan moe.. ;)

Link naar reactie
  • 0

Doorbraak in veiligheid voor nachthoreca, evenementen en voetbalstadions

maandag 18 juni 2007

 

De onkosten voor extra beveiliging, reparatiekosten en/of boetes zijn jaarlijks tientallen miljoenen.Effectieve en landelijke maatregelen zijn er tot nu toe nog niet, maar met de Entr-ID pas, kan hier snel een oplossing voor komen. Entr-ID is een landelijk identiteitssysteem voor uitgaansgelegenheden, voetbalstadions en evenementen, het systeem zorgt ervoor dat vandalisme en leeftijdfraude sterk wordt teruggedrongen en zo een enorme besparing oplevert voor de aangesloten gelegenheden.

 

 

De Entr-ID is een persoonsgebonden pas met daarop de digitale identiteitsgegevens met pasfoto en een gemakkelijk betaalmiddel voor het betalen van bijvoorbeeld de entree van de discotheek, zwembad, evenement of voetbalstadion etc.De passen zijn gekoppeld aan een landelijke database en zullen dan ook bij elke aangesloten gelegenheid geldig zijn.

 

Wanneer men zich heeft misdragen tijdens het uitgaan, kan de desbetreffende medewerker een melding op de pas plaatsten. Waneer deze persoon vervolgens naar een andere discotheek of gelegenheid wil gaan, verschijnt er tijdens controle van de ID kaart en het betalen van de entree een melding op de computer van de caissière. Deze melding geeft aan dat de desbetreffende persoon zich eerder heeft misdragen tijdens het uitgaan of evenement.

De medewerker kan dan besluiten om deze persoon geen toegang te verlenen aan de desbetreffende gelegenheid, om zo herhaling te voorkomen.

 

In plaats van een dubbele controle van identiteit en entree, is er met de Entr-ID maar 1 handeling nodig om beide processen te doorlopen.Tevens is het zo dat niet selectief meer gevraagd wordt om het ID bewijs maar dat er bij elke bezoeker direct op ID gecontroleerd kan worden en zo de leeftijdsfraude effectief wordt bestreden.

 

bron:Entr-ID

 

Laatst bijgewerkt op ( maandag 18 juni 2007 )

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.