• 0

Hoe kom je aan een product safety datasheet

Een collega-ondernemer van me gaat beginnen met een innovatief product op de markt brengen in tientallen landen in samenwerking met een Italiaanse producent. Die producent eist een gezondheidsverklaring (product safety datasheet) van het materiaal in het Engels. Iemand van de hier actieve overheden of ondernemers een idee hoe hij daar aan kan komen? #dtvopHL

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van kunststoffen weet ik dat je die meestal kunt downloaden van de website van de desbetreffende (materiaal)producent. Soms moet je hiervoor een apart inlog account aanmaken.

 

Daarnaast zal de leverancier van de onderdelen/producten dit ook moeten kunnen overhandigen.

 

 

Held Design / Projectmanagement / Structural Design / Functional Design

Link naar reactie
  • 1

Om welk materiaal gaat het? Neem bij deze vraag aan dat het om een contact met een voedingsmiddel.

 

Hij of jij kan zoeken op MSDS (material safety data sheet) in combinatie met het materiaal (bijv. HD PE of LD PE of Poly aminde of PET of RVS (+type)) en of food contact.

 

Nog beter is het om de leverancier van het product om een MSDS te vragen. Het is wettelijk verplicht dat hij er een voor handen heeft.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waar komt het materiaal dan vandaan? Het lijkt me dat de producent nog wel meer gegevens van de materiaalleverancier nodig heeft voor bijvoorbeeld verwerking. Advies inwinnen op een ondernemersforum als Higherlevel kan natuurlijk altijd, maar waarom moeten jij en wij ons daar mee bemoeien? Of is er documentatie beschikbaar, maar dan nog niet in het Engels of voor Amerikaanse instanties? Gezondheidsverklaring lees ik dan als veiligheidsverklaring of -informatieblad.

 

Google 'msds how to get' en je krijgt informatie over 'Where to find MSDS' en 'How to write a MSDS' als eerste zoekresultaten.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Micha en Hans, bedankt voor jullie reacties. Het gaat om een product dat in contact komt met het lichaam. Zal doorgeven hoe hij er volgens jullie aan kan komen.

 

@Highio, boeiend dat iemand die zelf na bijna 10 jaar op Higherlevel nog steeds niet uit de kast durft te komen, vragen stelt bij het feit dat ik iemand wil helpen door even namens hem hier een vraag te stellen. Als je geen beter antwoord op mijn vraag hebt dan al gegeven, had je je ook gewoon niet met dit draadje kunnen bemoeien. Jij HOEFT je namelijk niet met elk draadje op HL te bemoeien.

 

Karen

(die niet zo van de kneuzen uitdelen is, maar zich soms afvraagt waarom sommige van de anonieme veelreageerders alhier zo vaak reageren in draadjes waar ze zelf geen ervaring mee hebben. HL draait om ondernemers helpen, niet om de draadjes hier zo lang mogelijk maken. Je kunt ook gewoon leren punnikken, breien, haken of kralen rijgen (kom d'r maar in Sandra) als je je zo vaak verveelt en graag iets met draadjes doet. :P)

(En die nu weer in haar normale vriendelijke en vrolijke modus gaat)

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

@Karen, in het verlengde van de eerste twee reacties vraag ik gewoon inhoudelijk door naar de achtergronden van het openingsbericht. Wat je vraagt, is relevant in de driehoek van materiaalleverancier, fabrikant en marktpartij (onze mede-ondernemer). Dat een werkelijk goedbedoelde reactie zo'n uitwerking kan hebben zeg...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Micha en Hans, bedankt voor jullie reacties. Het gaat om een product dat in contact komt met het lichaam.

 

Als ik het zo lees dan gaat het mogelijk om een cosmetica product. De product safety datasheet moet in dat geval door een toxicoloog (of iemand met vergelijkbare kwalificaties) worden opsteld. zie hier en vooral hier.

 

Dat is in Nederland vrij prijzig en ik heb in het verleden bij andere vragen eens een goedkoop alternatief gevonden. hier dus

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.