• 0

Defecte en onverkoopbare producten afboeken en BTW

Hallo

 

Ik moet een partij onverkoopbare goederen met totale inkoopwaarde 31 euro afboeken en dacht dat zo te doen:

 

G4594 Onverkoopbare goederen 31

aan G3000 voorraad goederen 31

 

Tevens moet ik een defect product (electronica) met een inkoopwaarde van 7,50 euro afboeken en wil dat zo doen:

G4593 Defecte producten 7,50

aan G3000 voorraad goederen 7,50

 

Het zijn geen al te hoge bedragen maar hoe zit dat met de teruggevraagde btw over de aankoop. Het lijkt mij dat ik alsnog weer moet afdragen

 

bvd voor het meedenken

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee hoor je hoeft geen btw af te dragen.

Ik zou wel goede documentatie bijhouden waarom de goederen onverkoopbaar zijn en wat er mee is gebeurd. (Wegegooid kringloop etc etc)

 

Van dit soort kleine bedragen zal niemand wakker liggen. Bij substantiële bedragen die afgeboekt worden zal de fiscus of je boekhouder/accountant/fiscaal adviseur om een toelichting vragen.

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor je hoeft geen btw af te dragen. Ik zou wel goede documentatie bijhouden waarom de goederen onverkoopbaar zijn en wat er mee is gebeurd. (Wegegooid kringloop etc etc). Van dit soort kleine bedragen zal niemand wakker liggen. Bij substantiële bedragen die afgeboekt worden zal de fiscus of je boekhouder/accountant/fiscaal adviseur om een toelichting vragen.

Weliswaar helemaal correct ... maar ik zie al vele pretoogjes opengaan. Over privé-ontrekkingen van goederen aan de voorraad moet een btw-correctie worden toegepast. Nu is het niet de bedoeling om goederen voor privé-gebruik te classificeren als zijnde defect of incourant en onverkoopbaar.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.