• 0

Hoe kom ik uit de financiële bende

Toegegeven, financiën is nooit mijn sterkste punt geweest. En ik ben veel te laat begonnen te voorkomen dat het uit de hand liep :-\

 

Nu zit ik met stapels rekeningen, herinneringen en aanmaningen waardoor ik letterlijk door de bomen het bos niet meer zie. Als hier geen oplossing voor gevonden word, zinkt mijn bootje steeds meer naar de diepte.

 

Wie heeft voor mij een tips om mijn bootje drijvende te houden en hier weer uit te komen ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

het is geen tip om het in te halen maar misschien wel een tip om de betaling voortaan bij te houden.

ik leg binnenkomende facturen op 1 laatje, eens in de zoveel tijd handel ik die af, zet er streepje op dat het is overgemaakt en leg het dan in ander laartje die ik af en toe af gaat om het in de boekhouding te stoppen.

 

ik vraag me af of dit het posten waard is, klinkt zo simpel, maar ach het helpt wel. ;)

Link naar reactie
  • 0

maak een spreadsheet en voer alle rekeningen in, met bedragen en vervaldatum (wanneer moet je het betalen). maak ook een kolom met prioriteit (1 = moet op tijd worden betaald; 2 = is niet zo erg als het te laat betaald wordt)

 

sorteer dan alle facturen op prioriteit en daarbinnen op vervaldatum.

 

dan heb je een goed overzicht hoe erg de schade is.

 

kijk vervolgens wanneer je wat kan betalen.

 

stuur een e-mail of brief naar de crediteuren die aan het aanmanen zijn en meld daarin wanneer je ze gaat betalen.

 

als het allemaal teveel is, steek niet je kop in het zand, maar neem NU actie. hoe langer je wacht, hoe erger het wordt.

 

reserveer iedere week of maand een vast tijdstip waarop je dit alles doet. dan kan het niet meer uit de hand lopen.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste Inge

 

Een aantal jaren terug heb ik een bedrijf gekend met eenzelfde situatie, ook daar was de administratie geheel uit de hand gelopen en bedreigde het voortbestaan. Je bent echt niet de enige.

Er is daar toen iemand extra opgezet die zich 3 maanden lang alleen met de administratie heeft bezig gehouden (de post lag daar stapels hoog verspreid over bureau's en kasten)

 

Ik heb geen idee hoe hoog de stapels bij jou liggen, maar net als in het voorbeeld moet je zo snel mogelijk zorgen dat het op orde komt.

Alleen jij kunt beoordelen hoeveel werk het is, maar doe het alleeen of zoek iemand die je daarbij helpt, het gaat om de structuur.

 

Zoals anderen al aangeven, een excel sheet is ideaal om mee te werken, je kunt zien hoeveel uitstel er nog op een rekening zit.

En als het je verder echt niet ligt kun je beter je administratie aan een boekhoudkantoor overgeven.

Link naar reactie
  • 0
Gast Jacobien

Het belangrijkste is dat je een systeem maakt om je boekhouding bij te houden.

Zelf heb ik voor mijn bedrijf mappen met inkomende en uitgaande facturen. Die berg ik op op basis van datum.

Voor mijn privezaken heb ik map waarin ik de facturen opberg per bedrijf. (tabbladen ertussen)

Daarnaast heb ik schriften waarin ik de facturen opschrijf: bedrijf, produkt of termijn, bedrag excl BTW. BTW, bedrag incl BTW, datum van binnenkomst, wanneer ik het betaald heb, wanneer het afgeschreven is.

Ik hoef maar in het schrift te kijken om te zien wat open staat. Verder zie ik zo ook beter of ik niet 2x dezelfde factuur krijg toegestuurd.

(wat echt wel eens gebeurd)

Daarnaast heb ik uiteraard een kasboek. Kasbonnetjes stop ik ook altijd in dezelfde la.

Als ik BTW aangifte moet doen, hoef ik enkel in mijn schrift de kolommen BTW op te tellen. En de jaaraangifte doen is zo ook stukken makkelijker.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.