Ik al een tijdje bezig met een bedrijfje en heb al een jaar een BTW nr en sinds 1 jan dit jaar KVK inschrijving!
Ik doe dit aan huis, d.w.z. bewerken van kwarts en vervaardigen van sierraden.
ik heb al 50 % van mijn energie kosten in de boekhouding opgenomen en ga er vanuit dat ik daar geen probleem mee zou krijgen.
Nu zou ik ook de hypotheekkosten op mijn balans willen zetten maar volgens mij ben ik dan mijn rente aftrek kwijt en ik vraag me af of ik geen problemen krijg met de bank.
De gemeente doet volgens mij niet zo moeilijk.
De vraag is dus kan ik problemen krijgen met mijn hypotheekverstrekker of is dit gedogen beleid ?
En hoe werkt dit in de aangifte, moet ik de hypotheek voor dit deel op naam van de zaak zetten en dan de rente kosten op de balans zetten ?
ik doe het op de 1ste verdieping de begane grond is het woongedeelte en dus te scheiden van elkaar met appart sanitair.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Andretje
Andretje
Hallo beste forum leden
Ik al een tijdje bezig met een bedrijfje en heb al een jaar een BTW nr en sinds 1 jan dit jaar KVK inschrijving!
Ik doe dit aan huis, d.w.z. bewerken van kwarts en vervaardigen van sierraden.
ik heb al 50 % van mijn energie kosten in de boekhouding opgenomen en ga er vanuit dat ik daar geen probleem mee zou krijgen.
Nu zou ik ook de hypotheekkosten op mijn balans willen zetten maar volgens mij ben ik dan mijn rente aftrek kwijt en ik vraag me af of ik geen problemen krijg met de bank.
De gemeente doet volgens mij niet zo moeilijk.
De vraag is dus kan ik problemen krijgen met mijn hypotheekverstrekker of is dit gedogen beleid ?
En hoe werkt dit in de aangifte, moet ik de hypotheek voor dit deel op naam van de zaak zetten en dan de rente kosten op de balans zetten ?
ik doe het op de 1ste verdieping de begane grond is het woongedeelte en dus te scheiden van elkaar met appart sanitair.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51678-werkruimte-eigen-woning-als-kostenpost/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag