• 0

Activiteiten stoppen en geen uitloop risico

Via een BV hebben wij mediaspelers verkocht.

 

Wij gaan stoppen met de verkoop van de mediaspelers.

Op het moment vinden geen andere activiteiten plaats in deze BV.

Wij overwegen de BV slapend te maken en misschien in een later stadium weer nieuwe activiteiten te ontplooien.

 

Nu blijken wij qua verzekering (aansprakelijkheid en rechtsbijstand) niet over een uitlooprisico te beschikken.

 

Het lijkt me niet dat ik de verzekering eeuwig moet aanhouden in geval iemand bijvoorbeeld brand claimt door een adapter van één van de mediaspelers.

 

Hoe kunnen wij hier het best mee omgaan?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu blijken wij qua verzekering (aansprakelijkheid en rechtsbijstand) niet over een uitlooprisico te beschikken.

Daar beschikken de meeste claims made dekkingen standaard niet over. Vraag is of verzekeraar wel de mogelijkheidheid biedt tot uitloop (tegen een lager tarief dat het alternatief van dekking laten doorlopen) Is het überhaupt ooit besproken?

 

Het lijkt me niet dat ik de verzekering eeuwig moet aanhouden in geval iemand bijvoorbeeld brand claimt door een adapter van één van de mediaspelers.
Ook als je wél uitloop hebt is die niet eeuwig. De uitlooptermijn is meestal begrensd tot maximaal 5 jaar

 

Het aanbieden van uitlooprisico bij een productaansprakelijkheidsverzekering hoort mede bepalend te zijn in de keuze van de verzekering/verzekeraar. Er pas achteraf achter komen dat het niet mogelijk is, is zonde: dan resteert je geen andere keuze dan de dekking nog enige tijd door te laten lopen tegen de volle premie, of eventuele schade voor eigen rekening te nemen.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw reactie.

 

Helaas heeft de verzekeraar mij hier destijds niet op gewezen.

Ik heb de vraag indentiek ook bij hen voorgelegd. Het antwoord:

"U mag de verzekering gewoon aanhouden zolang de BV bestaat".

 

Bedankt, wat een eer. Alsof ik blij mag zijn om voor een dure verzekering te betalen voor een klein risico.

 

Wat is het risico als wij de verzekeringen direct opzeggen?

Aangezien het een BV/rechtspersoon betreft: kan een claim na de opzegging op mij prive kan worden verhaald?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.