loading
Ga naar inhoud
Ekawa
Verberg

Minderjarig, inschrijven bij KVK: gevolgen voor uitkering ouders?

vraag

Hoi,

Ik heb een vraagje over de KvK, ik ben 17 jaar en wil mij inschrijvenl bij de KvK. Ik heb gelezen op de website van de KvK dat dit wel mogelijk is als minderjarig zijnde maar dat mijn ouders dan verantwoordelijk zijn. Mijn ouders hebben een uitkering. Als ik mij inschrijf bij de KvK, zal dat enig effect hebben op hun uitkering?

Bij voorbaat dank!

Groetjes,

Mike

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 1
  • Waardeer dit antwoord

@Mike,

Allereerst welkom op Higherlevel!

Ik heb gelezen op de website van de KvK dat dit wel mogelijk is als minderjarig zijnde maar dat mijn ouders dan verantwoordelijk zijn.

Dat is één mogelijkheid, maar - afhankelijk van het soort uitkering van je ouders - wellicht niet de meest wenselijke.

Een andere mogelijkheid is handlichting aanvragen: dan ben je zelf verantwoordelijk (even los van de vraag of dat ook verstandig is uiteraard....!)

Mijn ouders hebben een uitkering. Als ik mij inschrijf bij de KvK, zal dat enig effect hebben op hun uitkering?
Het inschrijven zelf niet, maar zodra jij winst (=inkomen) gaat genereren, kan dat - afhankelijk van het type uitkering (bijv. bijstand of oude stijl WAO ) wél van invloed zijn. Laat je ouders dit navragen bij hun uitkeringsinstantie.

Ik help ondernemers aan betaalbare en betrouwbare verzekeringen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen. Vragen of offerte? ☛  contact

Werkgever en op zoek naar een goede en betaalbare verzuimverzekering voor je personeel ? ☛ www.verzuimverzekerd.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

@Norbert Bakker

Hartelijk bedankt voor uw reactie, ik zal aan mijn ouders vragen om contact op te nemen met hun uitkeringsinstantie. Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,

Mike

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis