Ik heb sinds 2012 een eenmanszaak wat het leuk doet. Al het werk kan ik zelf aan, tot afgelopen week.
Een vriend van mij heeft mij toen een dagje geholpen met wat werkzaamheden.
Ondanks dat hij het geschouwde als vrienden-dienstje, wil ik hem toch tegemoet komen met een kleine vergoeding.
Mijn vraag: Is het mogelijk om hem een kleine vergoeding te geven zonder dat hij bij mij in vaste dienst is? Of moet je hier meteen loonheffing e.d. over betalen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
r.dejong
r.dejong
Hallo,
Ik heb sinds 2012 een eenmanszaak wat het leuk doet. Al het werk kan ik zelf aan, tot afgelopen week.
Een vriend van mij heeft mij toen een dagje geholpen met wat werkzaamheden.
Ondanks dat hij het geschouwde als vrienden-dienstje, wil ik hem toch tegemoet komen met een kleine vergoeding.
Mijn vraag: Is het mogelijk om hem een kleine vergoeding te geven zonder dat hij bij mij in vaste dienst is? Of moet je hier meteen loonheffing e.d. over betalen?
Dank voor het antwoord.
Groet,
Rick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52056-eenmalige-vergoeding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag