Ga naar inhoud

Bakwagen reeds op balans nu nieuwe priveauto ook activeren mag dat?

Geplaatst:

Jasonjason

Hallo,

Ik heb een eenmanzaak. Op de balans staat reeds een bedrijfswagen; een bakwagen met laadklep. Die gebruikt wordt voor bezorgen van verkochte producten. Nu ga ik een nieuwe auto kopen en wil deze ook activeren. Kan dit? Of mag je als eenmanzaak slechts 1 auto activeren?

Ik verneem het graag

Jason

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dag Jason

De fiscus mag niet bepalen hoeveel auto's jij zakelijk gezien nodig acht. Dus ja, dit kan gewoon.

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Jasonjason

• Auteur

Ah mooi. Thanks. Of ik deze prive financier maakt neem ik aan ook niet uit toch?

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dat je die privé financiert mag je zelf weten. Logischerwijs zou je dan de schuld ook moeten passiveren op de balans zodat je vervolgens ook de rente in aftrek kunt brengen.

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Jasonjason

• Auteur

Ok. Dank je. Top

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.