Ik heb inmiddels rond gesurft op deze informatieve site maar ik kan geen specifieke informatie over contracten e.d.
Ik ga namelijk op vier manieren mijn nieuwe kledingcollectie verkopen via
1. winkels en bestaande webshops (puur voor de bekendheid eigenlijk).
2. via eigen webshop en
3. Dropshipping
4. Kledingagentschappen
Vraag 1:
Voor winkels is er een consignatie overeenkomst daar staan ook algemene voorwaarden wat meestal door winkelier zelf wordt verstrekt. Maar moet ik ook een eigen consignatie overeenkomst opstellen? Met algemene voorwaarden?
Vraag 2:
Sommige winkeliers willen de producten(zonder in consignatie) volledig inkopen moet ik dus ook een contract hebben, met een algemene voorwaarden lijst opstellen? Ook voor de webshops?
Ik wilde namelijk gewoon een contract en offertelijst opstellen, met het aantal afnames, de producten die de klant wil terplekke noteren, laten ondertekenen. Uiterste betaaldatum en leveringsdatum noteren. En een afsprakenlijst (bijv. annuleringskosten e.d.). Dit is volgens mij niet officieel maar het kan volgens mij wel gebruikt worden indien er problemen zich voordoen?
Is dit voldoende? Of moet ik perse een verkoop en leveringsvoorwaarden opstellen of uberhaupt een algemene voorwaarden lijst aan ze geven.
En kan ik bij de leveringsdatum aangeven dat ik het binnen drie/vier weken de producten kan leveren. Want het punt is namelijk zo dat ik een aantal spullen in het buitenland ga laten produceren zoals verpakkingen e.d. En de atelier gaat er sowieso er twee weken over doen deze is wel in nederland. Dus ik kan geen exacte datum geven want ik heb niet allemaal op voorraad.
Vraag 3:
Ik wil dat de winkelier minimale afname koopt en dit wil ik ook vastleggen in de contract maar hoeveel is dat ongeveer? Ik dacht zelf aan 30 of 40 stuks? Is dat te veel of te weinig? Het is een onbekende merk.
Maar er werd mij verteld dat sommige winkeliers bijvoorbeeld ook voor kiezen om af te nemen maar wat moet ik dan doen? Gewoon door laten gaan? De prijs wordt dan natuurlijk wel duurder voor de klant.
Bij dropshipping en kledingagentschappen weet ik eigenlijk nog te weinig af hoe dat te werk gaat. Betreffende contracten, commissie e.d., dus deze opties wil ik in een latere stadium inzetten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
cestmemoi
cestmemoi
Beste mensen,
Ik heb inmiddels rond gesurft op deze informatieve site maar ik kan geen specifieke informatie over contracten e.d.
Ik ga namelijk op vier manieren mijn nieuwe kledingcollectie verkopen via
1. winkels en bestaande webshops (puur voor de bekendheid eigenlijk).
2. via eigen webshop en
3. Dropshipping
4. Kledingagentschappen
Vraag 1:
Voor winkels is er een consignatie overeenkomst daar staan ook algemene voorwaarden wat meestal door winkelier zelf wordt verstrekt. Maar moet ik ook een eigen consignatie overeenkomst opstellen? Met algemene voorwaarden?
Vraag 2:
Sommige winkeliers willen de producten(zonder in consignatie) volledig inkopen moet ik dus ook een contract hebben, met een algemene voorwaarden lijst opstellen? Ook voor de webshops?
Ik wilde namelijk gewoon een contract en offertelijst opstellen, met het aantal afnames, de producten die de klant wil terplekke noteren, laten ondertekenen. Uiterste betaaldatum en leveringsdatum noteren. En een afsprakenlijst (bijv. annuleringskosten e.d.). Dit is volgens mij niet officieel maar het kan volgens mij wel gebruikt worden indien er problemen zich voordoen?
Is dit voldoende? Of moet ik perse een verkoop en leveringsvoorwaarden opstellen of uberhaupt een algemene voorwaarden lijst aan ze geven.
En kan ik bij de leveringsdatum aangeven dat ik het binnen drie/vier weken de producten kan leveren. Want het punt is namelijk zo dat ik een aantal spullen in het buitenland ga laten produceren zoals verpakkingen e.d. En de atelier gaat er sowieso er twee weken over doen deze is wel in nederland. Dus ik kan geen exacte datum geven want ik heb niet allemaal op voorraad.
Vraag 3:
Ik wil dat de winkelier minimale afname koopt en dit wil ik ook vastleggen in de contract maar hoeveel is dat ongeveer? Ik dacht zelf aan 30 of 40 stuks? Is dat te veel of te weinig? Het is een onbekende merk.
Maar er werd mij verteld dat sommige winkeliers bijvoorbeeld ook voor kiezen om af te nemen maar wat moet ik dan doen? Gewoon door laten gaan? De prijs wordt dan natuurlijk wel duurder voor de klant.
Bij dropshipping en kledingagentschappen weet ik eigenlijk nog te weinig af hoe dat te werk gaat. Betreffende contracten, commissie e.d., dus deze opties wil ik in een latere stadium inzetten.
Ik hoor het graag!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52307-langs-winkels-gaan-en-verkopen-b2b-contracten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag