• 0

Ex-collega inhuren als directeur van BV

Het werk in de bv droogt op en er valt weinig geld meer te verdienen.

Een ex-collega van me denkt dat er nog wel wat van te maken is.

Ik wil hem dan ook aanstellen als directeur, maar wel om te beginnen met 0 euro. En afhankelijk van prestaties gaat dat omhoog, via contract. Ik ben aandeelhouder.

Hiervoor hoef ik geen toestemming te vragen aan de belasting als het goed is? Er is immers geen DGA.

Draagt hij bestuurdersaansprakelijkheid?

Ik zelf zal op de achtergrond blijven. En wat gebeurd er eigenlijk als hij over een tijdje ontslag zou nemen? Zit de BV dan zonder directeur? Kan dat uberhaupt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het werk in de bv droogt op en er valt weinig geld meer te verdienen.

Een ex-collega van me denkt dat er nog wel wat van te maken is.

Ik wil hem dan ook aanstellen als directeur, maar wel om te beginnen met 0 euro. En afhankelijk van prestaties gaat dat omhoog, via contract. Ik ben aandeelhouder.

Hiervoor hoef ik geen toestemming te vragen aan de belasting als het goed is? Er is immers geen DGA.

Het lijkt me dat hier gewoon het wettelijk minimum loon van toepassing is. Beginnen met 0 Euro gaat dus niet lukken.

 

Draagt hij bestuurdersaansprakelijkheid?

Ja als hij statutair bestuurder is of als hij - ook als hij geen statutair bestuurder is - bestuur(der)shandelingen uitvoert

 

Ik zelf zal op de achtergrond blijven. En wat gebeurd er eigenlijk als hij over een tijdje ontslag zou nemen? Zit de BV dan zonder directeur?
ja, maar als 100% aandeelhouder ben en blijf jij toch snel beschouwd worden als de (resterende) feitelijke bestuurder

 

Kan dat uberhaupt?
ja, maar met dezelfde kanttekening als bovenstaand

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.