• 0

Optie geven product te leasen

Dit is geen dringende vraag, en wellicht zelfs hypothetisch. Delete het topic maar of doe hem op slot als hij niet gepast is.

 

Stel ik heb een product ontwikkeld dat 2 producten combineert: een bestaand product van een paar honderd euro dat heel wat jaren mee zou moeten kunnen gaan, en wat goedkoper spul daaromheen gebouwd dat niet meer dan een paar jaar mee zal gaan, en dus om de paar jaar vervangen moet worden.

 

Ik wil de drempel om het product aan te schaffen voor de consument zo laag mogelijk houden, dus de prijs zo laag mogelijk houden, dus bijvoorbeeld de optie bieden om het te huren of te leasen. Maar als starter heb ik geen middelen om iets voor te financieren. Uiteraard wil ik voor mijzelf de kosten, de vrijheid (om meer of minder van mijn aanbieder af te nemen, en het product te retourneren), en het risico minimaliseren. Wat nu?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Wat jij wil, heet blijkbaar 'vendor lease', en daar zijn aanbieders of partners voor.

 

Zelf weet ik dat ook alleen maar, omdat ik even heb zitten googelen, dus hoe dat precies wordt ingevuld, weet ik ook niet. Wel viel me op dat de eerste links het met name over de financiering van bedrijfsmiddelen hadden, dus gericht op B2B-vendors.

 

Je probleem is enigszins vergelijkbaar, lijkt me, met dat van bedrijven die op lange termijn gezonde inkomsten mogen verwachten, maar op korte termijn met een cashflowprobleem zitten. Dat is een bekend probleem met bekende oplossingen (lees: leningen).

 

Is het razors- en bladesmodel iets voor je? Je verkoopt het product dat lang meegaat voor een kleine of zelfs negatieve marge en je maakt je winst op dure complementen. Nadeel van deze methode is dat je concurrenten zo onder je prijs voor complementen kunnen gaan zitten.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.