• 0

Klanten banaderen/uitbreiden netwerk voor incassobureau

Goede dag allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum dus als ik iets fout doe of mijn vraag in de verkeerde column heb gezet, heb ik dat niet expres gedaan.

 

Maar hier komt mijn verhaal. Ik heb reeds een incassobureau geopend en de zaken gaan tot nu toe vrij goed, maar voor mijn gevoel kan het beter. Ik ben opzoek naar meer klanten, maar ik weet niet precies welke bedrijven ik moet benaderen.

 

Wat ik eigenlijk wil weten is of er een specifieke branche die het meest gebruik maakt van een incassobureau? '

 

Als u meer informatie wilt, kunt u het altijd vragen.

Ik hoop dat u mij kan helpen, alvast bedankt!

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Kirlew,

Ik weet niet, of er informatie is te vinden over welke branches veel gebruik maken van incassobureaus.

- Je zou dit eens kunnen navragen bij een brancheorganisatie voor incassobureaus. In uw geval zou dit de NVI zijn. http://nvio.nl/.

- Ik las op de website van de NVI: “Opdrachtgevers vragen in toenemende mate het NVI lidmaatschap”. Er staat hierbij ook een verwijzing naar een artikel in het FD. Dus dit keurmerk op de website zou kunnen helpen.

- Op de website staat ook een link naar “Hoe vind ik een goed incassobureau”.

 

Een alternatief zou kunnen zijn een marktonderzoek uit te laten voeren door studenten van een Hogeschool, faculteit Economie richting Marketing. Zij zouden de behoefte van verschillende branches in kaart kunnen brengen, of de behoefte van de bedrijven in jouw regio.

 

Voor jezelf is een mogelijkheid je aan te sluiten bij businessclubs of ondernemersverenigingen in de regio. Op die manier bouw je een netwerk op en komen daar weer opdrachten uit voort. Dat spreekt zich weer rond en zo krijg je een olievlekwerking.

Ook zou je aan de slag kunnen gaan met social media. Denk aan Linked In, Bloggen, aansluiten op forums, waar je advies geeft, etc.

 

Zorg dat je via Internet gevonden wordt, als mensen in de regio zoeken naar een incassobureau. Search Engine Optimalisation (SEO). Ook hier zou je studenten voor kunnen gebruiken van een Hogeschool, faculteit ICT.

 

Ik hoop je hiermee een aantal handvatten te hebben gegeven.

Succes,

Antoine.

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kirlew, welkom op Higherlevel. De antwoorden die je hier krijgt worden beter als je specifiekere vragen stelt, dus ik ga een paar wedervragen stellen:

 

de zaken gaan tot nu toe vrij goed, maar voor mijn gevoel kan het beter.

Please, elaborate. Wat versta je onder 'vrij goed'? Draai je meer omzet dan veel andere eenmans-incassobureau's? Heb je tevreden klanten? Zit je werkweek vol? Wat versta je onder 'beter'? Zoveel werk dat je personeel aan mag nemen? Efficienter werken zodat je in dezelfde tijd meer omzet genereert?

 

Ik ben opzoek naar meer klanten

Dat is één variant op 'het kan beter', en als die variant jouw voorkeur heeft, ga ervoor. Om maar even een open deur in te trappen, waar Rick en Antoine-van-de-KvK ook al op hintten (als ik hen even vrij parafraseer): Het is een stuk leuker als meer klanten jóu vinden, dan wanneer jij al die nieuwe klanten zelf moet gaan vinden.

 

Ik heb voornamelijk klanten in de zakelijke dienstverlening

Nee, ga weg, jij ook? Ik ook! Oh wacht. De term 'zakelijke dienstverlening' is ongeveer even algemeen als 'ondernemer'. Kun je specifieker zijn? Zitten ze in een bepaalde sector, hebben ze een bepaalde achtergrond, dezelfde gezichtsbeharing?

 

Ik zal hier vast iemand mee voor het hoofd stoten, maar ik luisterde laatste een podcast van iemand wiens belangrijkste tip was "Do an 80/20-analysis."

Toegepast op jouw verhaal: het zou best eens kunnen dat 80% van je omzet/winst afkomstig is van 20% van je klanten. Als dat zo is, en het zijn ook nog eens leuke klanten, zou ik er daar meer van willen (maar dat ben ik), en zou ik gericht op zoek gaan naar meer van dat soort klanten.

 

Als je je kunt profileren op een bepaalde sector, zou ik dat vooral doen. Kun je claimen dat jij hét incassobureau bent voor de vastgoed-sector / grafimedia / KNO-artsen, etc? Ik heb gemerkt dat het al helpt om een profilering rond te bazuinen, laat staan wat je te wachten staat als je het op het internet zet.

 

Tot slot: netwerken, en geduld. Zorg dat je in 2016 ten minste 12 netwerkgelegenheden bezoekt in jouw woonplaats/regio. Praat met mensen, vertel wat je doet en vraag wat zij doen ('t is eigenlijk heel makkelijk). Een of twee jaar later krijg je dan ineens telefoon en email van mensen waar je het nooit van verwachtte.

 

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0
Ik heb voornamelijk klanten in de zakelijke dienstverlening, maar dit zijn klanten die ik heb gekregen, omdat ze in mijn netwerk zitten.
Komen deze klanten terug met nieuwe opdrachten? Of bevelen ze jou aan binnen hun netwerk?

 

Wat voor diensten bied je aan?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 54 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.