• 0

Vof stilzwijgend overgezet naar Eenmanszaak?

Beste mensen,

 

Het spijt me jullie steeds lastig te moeten vallen met vragen... heb al veel berichten gelezen op dit forum en jullie antwoorden op eerdere vragen hebben al veel duidelijk gemaakt... maar toch nog een vraag:

 

Op 19-02 heb ik mijn partner van onze VOF op de hoogte gesteld telefonisch dat ik er mee ga stoppen.

Er was sprake van het aantrekken van een nieuwe partner die mijn werkzaamheden zou overnemen of dat hij de VOF als EZ zou voortzetten.

 

Het aantrekken van een nieuwe partner gaat te lang duren en het overzetten naar een EZ kan/wil mijn partner niet.

 

Nu heb ik nogmaals, schriftelijk, op 10-03 jl. de samenwerking opgezegd. Ik heb aangegeven mijn deelname in de VOF per 01-04 door te geven aan de KVK.

 

Nu geeft mijn partner aan dat er 2 handtekeningen nodig zijn voor uitschrijving, en wanneer dit niet gebeurt en ik me toch uitschrijf dat de VOF stilzwijgend over gaat in een EZ.

 

Klopt dit? Of is de VOF ontbonden wanneer ik mezelf uitschrijf of moeten we dat samen doen?

 

Wat moet ik anders doen om toch volgens de regels netjes mijn samenwerking met mijn partner stop te zetten?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hebben jullie een schriftelijke vof-overeenkomst of akte? Dan staat daarin als het goed is ook hoe deze kan worden opgezegd en met welke termijnen/voorwaarden. Uitschrijving bij de KvK is slechts een onderdeel van de beëindiging (of eigenlijk: vindt plaats als gevolg van de beëindiging).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Nu heb ik nogmaals, schriftelijk, op 10-03 jl. de samenwerking opgezegd. Ik heb aangegeven mijn deelname in de VOF per 01-04 door te geven aan de KVK.

 

Dan ben je dus al (waarschijnlijk m.i.v. 01-04-2016) uit de VOF gestapt en dan houdt deze op te bestaan. En er moet afgerekend worden tussen de vennoten.

 

En je moet dat natuurlijk dan ook melden bij de KvK, zoals je ook aangekondigd hebt.

 

Dus: einde VOF.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.