Ga naar inhoud

Inkomende gesprekken uitbesteden aan telservice

Geplaatst:

johnny5

Hallo,

 

Wij zitten er aan te denken om onze inkomende telefoon gesprekken uit te laten voeren door een teleservice. Daardoor kunnen we ons meer op de productie concentreren.

 

Heeft er iemand van jullie goede en/of slechte ervaringen en wie bevelen jullie aan en waar moeten we opletten?

 

Groetjes John

Featured Replies

Geplaatst:

willemj

Wat verwacht je precies van zo'n 'teleservice'? Dat ze inhoudelijk je klanten te woord staan, aanvragen van folders o.i.d. afhandelen of alleen notities maken en deze naar je doorsturen?

Geplaatst:

Gast

Beste John,

Met hoeveel mensen handel je op dit moment deze zaken af? Wat voor bedrijf heb je? In welke talen moeten verzoeken worden afgehandeld en op welke dagen en tijden? Gaat het om zeer specifieke kennis of om algemene vragen/verzoeken? Ik help je graag verder.

 

Hartelijke groet,

Tim Paymans

Geplaatst:

johnny5

  • Auteur

Hallo,

 

Wij verwachten van een teleservice dat ze alle telefoon gesprekken voor ons opnemen, bestellingen noteren, vragen te woord staan en deze terug koppelen naar ons.

 

Wij hebben een postorderbedrijf in het zelf maken van wijn, bier en likeur.

Verder een groothandel in eigen gemaakte dranken.

 

De hoofdtaal is Nederlands maar soms ook Engels. De frequentie van telefoon opnemen varieren van 1 - 10 keer per dag.

 

Groetjes John

Geplaatst:

perry

Ik heb een tijd lang gebruik gemaakt van antwoordservice in Den Haag.

 

Ze hebben een goed geautomatiseerd systeem, waardoor ze een ieder achter de telefoon kunnen zetten. Kan een plus doch ook een minpunt zijn (nooit dezelfde persoon aan de lijn), doch ze werken zeer proffesioneel.

 

Vele manieren om je telefoontjes te vernemen. per e-mail sms etc..

 

Wat ze verder leuk deden, noem dat meer uit marketing oogpunt is regelmatig netwerk borrels organiseren voor al hun klanten. Geweldig idee vind ik dat, hoe meer ze gaan netwerken hoe meer telefoontjes ze moeten doorschakelen :-)

 

Geweldig! 8)

 

Perry

 

Geplaatst:

Gast

John,

Je hebt enerzijds teleservice bedrijven (zoals phonecare, nemen de telefoon op,maar meer ook niet), relatief goedkoop, weinig te zeggen over de kwaliteit, niet zo flexibel.

Anderzijds heb je de groep bedrijven die klantenservices e.d. overnemen (outsourcing): voordeel is meer controle over kwaliteit (duidelijk afspraken), flexibiliteit maar duur (tussen 20/50 euro per medewerker).

 

Het lastige is dat je als je naar je traffic kijkt voldoende hebt aan een teleservice bedrijf, maar gekeken naar de services die men moet verlenen je eigenlijk gewoon een geoutsourcede medewerker wil hebben.

 

Vr. gr.

Tim

Geplaatst:

Merkava

 

Twee jaar geleden heb ik veel met Flexius te maken gehad.

Ik vond dat ze het toen erg netjes deden.

 

Geplaatst:

Nils de Witte

titel aangepast

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Als je zoiets doet zou ik zeker op de kwaliteit letten. Aan iemand die alleen de telefoon opneemt en letterlijk neerpent wat de beller zegt heb je eigenlijk niet zoveel.

 

Als beller wil je vaak iemand spreken met enige kennis van zaken, bijvoorbeeld over het product of de dienst die je verleent. Als het vooral gaat om bestellingen moet er iemand zitten die weet welke producten er zijn en wat ze kosten, en die ook wat kan zeggen over levertijden etc... het is bijzonder frustrerend te spreken met een menselijk antwoordapparaat dat vooral 'geen idee' zegt!

 

Voor het noteren van bestellingen en beantwoorden van veelgestelde vragen kun je natuurlijk ook een website/shop overwegen, dat is waarschijnlijk op termijn goedkoper...

Geplaatst:

Francesco

Ik heb in een recent verleden een tijd gewerkt met Tellcom Teleservice. (www.tellcom.nl). Dat ging ook perfect en men was uiterst professioneel. Ze konden een groot deel van de vragen van klanten zelfs al beantwoorden en de klanten van info voorzien.

Geplaatst:

johnny5

  • Auteur

Hallo,

 

Bedankt voor jullie reacties. Het is en blijft een moeilijk punt.

 

Het beste is en blijft toch zelf de telefoon opnemen en meteen het goede antwoord geven maar daarvoor moeten we nog enkele maatjes verder groeien.

 

Groetjes John

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.