• 0

Web Applicatie CRM

Momenteel ben ik bezig om een web applicatie te maken voor studenten, waardop ze hun school projecten op een centrale plek kunnen regelen. (eigenlijk omdat ik dit zelf mis binnen me eigen studie)

 

Nu ben ik erachter gekomen dat zulke systemen ook binnen bedrijven worden gebruikt onder de term (customer relationship management). Nu omdat mijn web applicatie makkelijk om te bouwen is zou ik graag ervaringen van jullie willen horen indien jullie al met een vergelijkbare applicatie hebben gewerkt over wat nou de plus en de min punten zijn.

 

Ook zou ik graag een goede richtprijs willen horen dat voor zo'n product betaald zou willen worden.

 

-product is geschreven in html/css/php/mysql

logo_03.gif

http://www.mijnschoolproject.info - Een website voor studenten en scholieren waarop ze online hun schoolzaken kunnen regelen (onder ontwikkeling)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Wellicht kun je eerst eens kijken naar de diverse Open Source oplossingen voordat je het wiel opnieuw gaat uitvinden:

- SugarCRM

- Group Office

- eGroupware

- Tutos

- Owl

 

- etc...

 

Een actieve bijdrage aan een van bovengenoemde projecten levert meer op dan zelf iets opzetten. Dat is echter mijn bescheiden mening.....

 

PS. CRM lijkt me minder geschikt voor het doel dat je schetst. Groupware echter des te meer. Zoek eens op www.sf.net naar CRM of group.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is de term crm in deze geval misplaats.

 

Maar omdat het oorspronkelijke idee, dat van, een plek waar studenten hun projecten en werkstukken centraal kunnen regelen, iets dat van uit mijn eigen ervaring naar voren is gekomen blijft bestaan. Ik vind het ook leuk om het te maken ipv een al bestaande applicatie om te bouwen. Het geeft mij ook volledige controle op dat gene dat ik maak.

 

Het zal dus ook aan de eisen voldoen die ik persoonlijk zelf nodig heb, waarbij ik het uitbouw zodat ook vele andere studenten er baat bij zouden kunnen hebben.

 

Het idee om deze web applicatie om te bouwen, zodra het klaar is, voor gebruik binnen bedrijven is pas achteraf gekomen.

Bedrijven zouden deze applicatie dan bijvoorbeeld kunnen gebruiken om binnen het bedrijf bedrijfsproccesen te versnellen aangezien, nu dat dan met deze web applicatie alles centraal gebeurt. Of je zou op grotere schaal kunnen denken, meerdere fillialen bijvoorbeeld.Zowel werknemers als werkgevers hebben er dus baat bij.

 

 

 

 

 

logo_03.gif

http://www.mijnschoolproject.info - Een website voor studenten en scholieren waarop ze online hun schoolzaken kunnen regelen (onder ontwikkeling)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben dagelijks bezig om dit soort systemen te maken. Voornl. voor vrij specifieke toepassingen.

 

Grote voordeel van webapplicaties is dat je ze 'overal' kunt gebruiken en er geen software geinstalleerd hoeft te worden (over het algemeen) Grote nadeel is dat een programma interface in een webapplicatie een stuk beperkter is qua mogelijkheden t.o.v. windows applicaties. Gelukkig gaat de ontwikkeling op dat gebied vrij snel.

 

Prijs varieert van een paar tientjes per maand tot tonnen. Helemaal afhankelijk van wat het pakket doet en hoe lastig er achter te komen is wat het moet doen ;D

 

Maar ik sluit me aan bij Gooz z'n opmerking over het wiel opnieuw uitvinden. Ga eens kijken naar die pakketten, probeer ze en download ze. Ook als je (toch) zelf wat wilt gaan maken is het ontzettend leerzaam om te kijken hoe anderen het doen.

Link naar reactie
  • 0

CRM systemen kunnen ontzettend complex worden.

Mijn advies is dat je de kleine instellingen bijv. in de zorg probeert van dienst te zijn door een specifiek CRM systeem voor hun op maat te ontwikkelen.

Door hun van dienst te zijn zul je heel veel ervaring op doen,.

Omdat CRM belangrijk is voor deze instellingen maar niet van levens belang kun je dus ook experimenteren ;)

 

 

Geniet van de gegeven dag.

Link naar reactie
  • 0

CRM systemen kunnen ontzettend complex worden.

Mijn advies is dat je de kleine instellingen bijv. in de zorg probeert van dienst te zijn door een specifiek CRM systeem voor hun op maat te ontwikkelen.

Door hun van dienst te zijn zul je heel veel ervaring op doen,.

Omdat CRM belangrijk is voor deze instellingen maar niet van levens belang kun je dus ook experimenteren ;)

 

 

 

Ja precies.

Verpleeghuizen dat kan rustig.

Als daar een veld wegvalt waarin staat dat mevr. Jansen levensbedreigend allergisch is voor b.v Vancomicine geven ze toch de onderbezetting de schuld.

Alleen jammer dat het telefoonnummer veld van de naaste familie ook leeg is. ???

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.