Ga naar inhoud

Uitbetaling aan derden

Geplaatst:

r.dejong

Hallo allemaal,

Ik heb een eenmanszaak welke apps maakt voor verschillende partijen. Dit doe ik geheel zelfstandig.

Nu wilt het nog wel eens voorkomen dat ik een extra 'handje' nodig heb omdat ik het anders zelf niet red.

Een vriend van mij springt dan wel eens bij en graag zou ik hem een vergoeding willen geven hiervoor. Nu zag ik dat de Belastingdienst een formulier heeft met de titel "Uitbetaalde bedragen aan derde".

Mijn vraag:

Mag ik mijn vriend, die zo'n 3x a 4x per jaar een paar uurtjes bijspringt, uitbetalen en dit vervolgens aangeven met het formulier "Uitbetaalde bedragen aan derde" zonder daarover loonheffing te hoeven te betalen?

Alvast dank!

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dag rdejong

Daar is deze regeling inderdaad voor bedoeld.

Groeten

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

r.dejong

• Auteur

Hallo Joost,

Dank voor uw snelle antwoord.

Goed om te horen dat ik op het juiste eind zit. Ter bevestiging; als ik hem € 50,- geef hoe ik daar niet nog eens loonheffing over te betalen?

Met vriendelijke groet,

Rick

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

klopt, geen loonheffing. De ontvanger moet de inkomsten uiteraard wel aangeven als resultaat overige werkzaamheden in zijn IB.

gr. Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

r.dejong

• Auteur

Dan is mijn vraag bij deze beantwoord!

Hartelijk dank!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.