Ik kijk hier al een tijd rond en heb wat informatie kunnen verschaffen.
Alleen zit ik nog met een paar vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen...
Sinds kort ben ik begonnen met een webshop waarop ik navigatiesystemen aanbiedt. Een klein deel van deze navigatie's importeer ik uit China waarvoor ik dan ook BTW betaal.
De leveranciers adresseren deze zendingen naar het juiste bedrijfsadres, maar vermelden niet het bedrijfsnaam. Daarom kan ik de bedrijfsnaam ook niet terugvinden op de BTW factuur van DHL. Kan ik deze dan nog steeds zonder problemen opnemen in mijn administratie? Mijn naam staat er uiteraard wel op.
Omdat ik voornamelijk uit huis werk, en de DHL koerier wel is is langskomen wanneer ik niet aanwezig was, is deze factuur wel is door een familielid van me voorgeschoten. Deze heeft het dan per PIN betaald. Ik heb het bedrag daarna overgemaakt naar zijn rekening. Kan ik dit dan ook alsnog in mijn administratie opnemen? En hoe boek ik dit in? Ik snap dat dit niet de juiste gang van zaken is, maar wanneer je nog een startende ondernemer bent maak je dit soort fouten wel is.
Mijn derde vraag is:
Ik heb in het begin best vaak prive zaken betaald vanuit mijn zakelijke rekening. Boek ik dit in als prive opname?
En mijn allerlaatste vraag:
Ik verricht mijn betalingen aan leveranciers via Paypal. Ik kan al een paar dagen niets met mijn paypal account omdat ze bezig zijn mijn identiteit te bevestigen. Op deze manier willen ze witwassen tegengaan. Ik heb dus hierdoor een tijd via de paypal rekening van mijn broer betaald. moet ik hier een nieuwe tweede paypal tussenrekening voor aanmaken zodat het saldo ervan klopt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gordongekko
Gordongekko
Beste forumleden,
Ik kijk hier al een tijd rond en heb wat informatie kunnen verschaffen.
Alleen zit ik nog met een paar vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen...
Sinds kort ben ik begonnen met een webshop waarop ik navigatiesystemen aanbiedt. Een klein deel van deze navigatie's importeer ik uit China waarvoor ik dan ook BTW betaal.
De leveranciers adresseren deze zendingen naar het juiste bedrijfsadres, maar vermelden niet het bedrijfsnaam. Daarom kan ik de bedrijfsnaam ook niet terugvinden op de BTW factuur van DHL. Kan ik deze dan nog steeds zonder problemen opnemen in mijn administratie? Mijn naam staat er uiteraard wel op.
Omdat ik voornamelijk uit huis werk, en de DHL koerier wel is is langskomen wanneer ik niet aanwezig was, is deze factuur wel is door een familielid van me voorgeschoten. Deze heeft het dan per PIN betaald. Ik heb het bedrag daarna overgemaakt naar zijn rekening. Kan ik dit dan ook alsnog in mijn administratie opnemen? En hoe boek ik dit in? Ik snap dat dit niet de juiste gang van zaken is, maar wanneer je nog een startende ondernemer bent maak je dit soort fouten wel is.
Mijn derde vraag is:
Ik heb in het begin best vaak prive zaken betaald vanuit mijn zakelijke rekening. Boek ik dit in als prive opname?
En mijn allerlaatste vraag:
Ik verricht mijn betalingen aan leveranciers via Paypal. Ik kan al een paar dagen niets met mijn paypal account omdat ze bezig zijn mijn identiteit te bevestigen. Op deze manier willen ze witwassen tegengaan. Ik heb dus hierdoor een tijd via de paypal rekening van mijn broer betaald. moet ik hier een nieuwe tweede paypal tussenrekening voor aanmaken zodat het saldo ervan klopt?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53022-startende-ondernemer-administratieve-vragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag