Samen met een partner gaan wij een nieuwe b.v. oprichten als onderdeel van een bestaande b.v.
Ik richt een holding en werkmaatschappij op.
Ik ga deelnemen met mijn werkmaatschappij in deze op te richten b.v.
Nu is het zo dat deze partner met zijn b.v. gaat deelnemen welke bestaat uit 3 deelnemende b.v.’s
1. 1e Eigenaar (Voert als enige actieve werkzaamheden uit deze b.v.)
2. 2e Eigenaar
3. Investeerder
Beide eigenaren hebben het zelfde belang, de investeerder heeft een minderheidsbelang.
Het volgende voorstel ligt er nu op tafel:
Zij willen een belang van 60% omdat de naam beschermd moet blijven. (We gaan de zelfde naam gebruiken alleen met de toevoeging zakelijk omdat we B2B diensten gaan aanbieden)
1. Wat ik zou willen is een afspraak over een vaste management fee welke vóór de 40 – 60 verdeling wordt uitgekeerd.
Is dit mogelijk?
2. Is het voor hun mogelijk hun naam te beschermen indien zij een minderheidsbelang hebben?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Martijn Roede
Martijn Roede
Samen met een partner gaan wij een nieuwe b.v. oprichten als onderdeel van een bestaande b.v.
Ik richt een holding en werkmaatschappij op.
Ik ga deelnemen met mijn werkmaatschappij in deze op te richten b.v.
Nu is het zo dat deze partner met zijn b.v. gaat deelnemen welke bestaat uit 3 deelnemende b.v.’s
1. 1e Eigenaar (Voert als enige actieve werkzaamheden uit deze b.v.)
2. 2e Eigenaar
3. Investeerder
Beide eigenaren hebben het zelfde belang, de investeerder heeft een minderheidsbelang.
Het volgende voorstel ligt er nu op tafel:
Zij willen een belang van 60% omdat de naam beschermd moet blijven. (We gaan de zelfde naam gebruiken alleen met de toevoeging zakelijk omdat we B2B diensten gaan aanbieden)
1. Wat ik zou willen is een afspraak over een vaste management fee welke vóór de 40 – 60 verdeling wordt uitgekeerd.
Is dit mogelijk?
2. Is het voor hun mogelijk hun naam te beschermen indien zij een minderheidsbelang hebben?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53097-eigendomsrecht-naam-behouden-met-minderheidsbelang/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag