Ik heb in België een bvba. IK verhuur goederen aan België en Nederland, Frankrijk, Polen.... De verhuur vanuit België naar het buitenland is geen enkel probleem. MAAR: de goederen die ik verhuur moet ik eerst aankopen en dat wil ik natuurlijk aan de meest interessante prijs en service doen. Dikwijls is een leverancier alleen-verkoper in een land. Daarom wil ik een bedrijf oprichten in Nederland zodat leveranciers die alleenverkoop in Nederland hebben ook aan mij zouden kunnen verkopen. Mijn eerste gedacht was een bureau huren in een gezamenlijk kantoorgebouw en een bv oprichten. Het probleem is dat de directeur van de BV minimum rond 40.000€ loon moet hebben. Ik woon in België, in de Belgische bvba keer ik mezelf een loon op waar ik sociale bijdrage in België op betaal. Mijn bedoeling was mezelf in Nederland voorlopig een klein loon uit te betalen, zodat de winst en geld zoveel mogelijk in de firma blijft.
Als ik het meeste loon in België ontvang blijf ik ook gewoon in België sociale lasten betalen (omdat ik ook in België woon).
De bv in Nederland moet ik dus schrappen. Wat kan ik dan nog oprichten in Nederland met een vestiging in een gezamenlijk kantoorgebouw. Bijvoorbeeld eenmanszaak. Of moet je dan privé in Nederland wonen. Als eenmanszaak niet zou gaan denk ik ook aan een VOF met twee zelfstandigen. Mijn vader en ik zijn allebei zelfstandig, betalen sociale bijdragen in België, maar wonen privé ook in België. Kan men in Nederland een vof oprichten met twee zelfstandigen die in België wonen.
Een hoop vragen.
Ik weet dat een eenmanszaak privé verantwoordelijk is. De vof ook denk ik. Op zich is dat geen probleem. Als ik goederen koop in Nederland moet het geld er zijn, anders leveren ze niet. Het gaat mij echt om vergelijking van de aankoopprijzen en service, en levertermijnen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
willemsen
willemsen
Ik heb in België een bvba. IK verhuur goederen aan België en Nederland, Frankrijk, Polen.... De verhuur vanuit België naar het buitenland is geen enkel probleem. MAAR: de goederen die ik verhuur moet ik eerst aankopen en dat wil ik natuurlijk aan de meest interessante prijs en service doen. Dikwijls is een leverancier alleen-verkoper in een land. Daarom wil ik een bedrijf oprichten in Nederland zodat leveranciers die alleenverkoop in Nederland hebben ook aan mij zouden kunnen verkopen. Mijn eerste gedacht was een bureau huren in een gezamenlijk kantoorgebouw en een bv oprichten. Het probleem is dat de directeur van de BV minimum rond 40.000€ loon moet hebben. Ik woon in België, in de Belgische bvba keer ik mezelf een loon op waar ik sociale bijdrage in België op betaal. Mijn bedoeling was mezelf in Nederland voorlopig een klein loon uit te betalen, zodat de winst en geld zoveel mogelijk in de firma blijft.
Als ik het meeste loon in België ontvang blijf ik ook gewoon in België sociale lasten betalen (omdat ik ook in België woon).
De bv in Nederland moet ik dus schrappen. Wat kan ik dan nog oprichten in Nederland met een vestiging in een gezamenlijk kantoorgebouw. Bijvoorbeeld eenmanszaak. Of moet je dan privé in Nederland wonen. Als eenmanszaak niet zou gaan denk ik ook aan een VOF met twee zelfstandigen. Mijn vader en ik zijn allebei zelfstandig, betalen sociale bijdragen in België, maar wonen privé ook in België. Kan men in Nederland een vof oprichten met twee zelfstandigen die in België wonen.
Een hoop vragen.
Ik weet dat een eenmanszaak privé verantwoordelijk is. De vof ook denk ik. Op zich is dat geen probleem. Als ik goederen koop in Nederland moet het geld er zijn, anders leveren ze niet. Het gaat mij echt om vergelijking van de aankoopprijzen en service, en levertermijnen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53147-belg-richt-firma-op-in-nederland-welke-vormen-zijn-mogelijk/Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag