• 0

Eenmalig project hoe aanpakken?

Hallo,

 

Zal even de situatie uiteen zetten. Ik ben gevraagd door een kennis om voor zijn bedrijf een product te maken. Ik moet het wel met factuur kunnen leveren. Nu ben ik zelf gewoon in loondienst bij een bedrijf dus ik ga dit in mijn eigen tijd doen. Maar hoe moet ik dit aanpakken?

 

Hoe regel ik dit met de belasting? Moet ik een eenmanszaak starten? Kan ik dit als freelance doen? enz. enz.. :)

 

BVD.

[ Deze ruimte is te huur! ] Nu 50% korting.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik ben geen expert, maar volgens mij kun je als particulier een paar keer een factuur uitschrijven onder het mom van 'incidentele dienstverlening', deze kun je dan op je ib aangifte meenemen.

cheers

tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Dus ik zal wel een BTW nummer moeten aanvragen?

 

Nee je hebt geen BTW nummer nodig.

Het is zoals jezelf zegt een eenmalige actie, je kunt een factuur sturen zonder BTW.

Zo kan jouw kennis de overboeking verantwoorden in zijn boekhouding.

Het zijn voor jou inkomsten waar je belasting over betaald, dit voer je op bij je belastingaangifte over 2005.

Link naar reactie
  • 0

In welke lijn ligt "een produkt"? Ga je zelf iets in elkaar zetten?

 

Spreek goed af dat je geen BTW in rekening brengt.

 

Jij voert het bedrag op bij je inkomstenbelasting, je houdt er dus minder aan over.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Het is een beetje tricky, maar op zich kun je het zonder bedrijf doen en dus zonder BTW leveren... dat werkt prima bij diensten en dergelijke, aangezien de kosten vaak minimaal zijn.

 

Je zegt echter een product te gaan leveren. Als je zonder bedrijf, dus zonder BTW, gaat leveren kun je in de knoei komen met eventuele kosten/inkoop - de BTW daarvan is namelijk niet aftrekbaar en dus uiteindelijk voor jouw rekening.

Link naar reactie
  • 0

Het zou natuurlijk wel prettig zijn als ik de btw van de door mij gemaakte aankopen terug zou kunnen vorderen. aangezien het om producten gaat met een kleine winstmarge..

 

Stel dat ik een BTW nummer zou aanvragen, hoe zou ik dat dan moeten aanpakken?

[ Deze ruimte is te huur! ] Nu 50% korting.

Link naar reactie
  • 0
Gast Natasja1234

Gewoon bij de Belastingdienst aanvragen door Opgaaf gegevens startende onderneming in te vullen. Hiermee start je dus ook direct een eenmanszaak. Je dient je ook in te schrijven bij de KvK.

 

Let wel op dat je zelfstandig genoeg bent, wat voor jouw waarschijnlijk een probleem is, omdat je maar één opdrachtgever hebt. Zie hiervoor andere discussies op de site.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.