• 0

contract overnemen geen tijd voor businesplan

Graag jullie kijk op het volgende

 

Vandaag kreeg ik een telefoontje van een pas gestart bedrijf.

Dit bedrijf heeft het exclusieve distributierecht op een technischproduct dat op dit moment slechts op één gebied toegepast word.

De eigenaar van dit bedrijf heeft mij enige tijd geleden gevraagd of ik wilde participeren in nieuwe ontwikkelingen.

Mijn taak zou dan bestaan uit het bedenken en ontwikkelen, marktrijp maken van deze nieuwe produkten.

 

Door vervelende omstandigheden kan dit bedrijf zijn activiteiten (tijdelijk ?) niet langer voortzetten, en heeft mij alle ruimte gegeven om alle activiteiten over te nemen.

Zelf heb ik inmiddels een prille relatie opgebouwd met het bedrijf dat deze technologie licenceert.

 

In eerste instantie zijn de investeringen niet al te groot.

Voor de webshop is een kleine investering van € 250 nodig

Verder zal er voor ongeveer € 1250 aan voorraad aangekocht moeten worden.

Daarnaast moet er aan de weg getimmerd worden om de verkoop te stuimuleren, al wil ik het in eerste instantie bij de webshop houden en gewoon eens wat flyers uitzetten op plaatsen waar veel eindgebruikers komen.

Het moet wel bijdragen in de toekomstige winst, maar het is niet mijn core business. Ook het doorontwikkelen van het bedrijf om het door te verkopen zou een optie kunnen zijn.

 

Wat vinden jullie, moet ik hier zonder zelf het hele rattepplan onderzocht hebben in stappen

Ik hou dan ook de deur open met de licentiegever om ideeen die in de beginfase van ontwikkeling staan door te kunnen ontwikkelen. Veel van de ontstane ideeen zijn te patenteren ( is al enigzins onderzocht op nieuwheid)

Of vinden jullie het te vaag en te matig onderbouwt ?

 

Ik bedoel we roepen hier tegen iedereen die het horen wil, schrijf een ondernemingsplan, en doe dit, doe dat ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, ik begrijp wat je bedoelt.

 

Tja, gezien de lage investeringen en het toekomstperspectief wat je schetst zou ik instappen. Ik neem aan dat je genoeg know-how hebt op dit gebied.

 

Je hebt wel weinig tijd om de voor- en nadelen af te wegen en martpotentieel te onderzoeken.

 

Geen businessplan, wel doen is mijn idee.

 

Suc6 JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Kan niet laten om hier even op te reageren ;D

 

Merkava, wat zegt je onderbuik gevoel? Ga je hier een goede boterham mee verdienen? Als je de gedachte gaat volgen die tussen je oren zittten? Wees realistisch, wordt dit dan een succes waarmee je kunt leven?

 

Als je dat hebt en er werkerlijk voor wil gaan, regel dan eerst een goede samenwerking. Is er een BV? Zorg dan dat je met de persoon bij de notaris beland en dat je als aandeelhouder wordt geregistreerd.

 

Kijk en luister goed hoe de idee hebber reageerd als je bovenstaand voorstelt. Doe dit in ieder geval eerst voordat je allerlei zaken verder uitdenkt. Ik weet dat je bijzonder creatief bent en het technisch aan kunt. Het commerciële gedeelte zul je goed met ons moeten klankborden en kortsluiten, desnoods in een beperkt groepje.

 

Volg je gevoel, vind je het leuk, ga er dan voor, maar dan wil ik wel een focus zien!

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

als ik jou was zou ik nadenken of je er genoeg tijd voor heb, genoeg kennis voor heb, of het genoeg geld zal opleveren en of het je ook leuk lijkt. en hoe groot de valkuil / kans van slagen is...zodat je niet honderden uren eraan gaat werken en het vervolgens blijkbaar niets oplevert....als kans van slagen groot is en je het aankan zou ik het zeker doen. :) complete officiele ondernemingsplan schrijven zou ik zelf ook onnodig vinden, ik zou alleen op papier zetten wat je zelf nodig vindt.

 

succes!

Link naar reactie
  • 0

Tsja, zeker gezien je prille relatie met de licentiegever zul je denk ik erg op je onderbuikgevoel moeten afgaan: klikt het met de licentiegever?

Vraag me wel af: kon de huidige eigenaar hier iets mee verdienen? Heeft het stoppen van de huidige eigenaar iets te maken met de relatie met de licentiegever?

 

Klinkt als een kleine investering, maar wat mij de grootste investering lijkt is hoeveel tijd er in moet gaan zitten om er iets van te maken.... ik zou een vergelijking maken met je huidige werkzaamheden: levert dit met net zoveel inspanning ook net zoveel op? Zo niet: past het in je core business, of doe je liever andere dingen?

Link naar reactie
  • 0

Kan niet laten om hier even op te reageren ;D

...

Volg je gevoel, vind je het leuk, ga er dan voor, maar dan wil ik wel een focus zien!

 

Perry

 

 

over focus gesproken: Perry wat doe jij op het forum? Aan het werk!

 

Nico: als je er in gelooft, gewoon doen!

sommige kansen moet je bekijken en dan gewoon grijpen. succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Kijk aan deze antwoorden heb ik wat !

 

De huidige licentienemer moet om gezondheidsredenen stoppen.

 

Het is een heel nieuw innovatief product, dus er is nog nauwelijks iets over het marktpotentieel te zeggen, behalve dan dat marktonderzoek aangeeft dat de vraag er wel komt zodra men ziet wat het product bied.

Ja ik geloof erin anders was ik niet eens op een samenwerking met deze deistributeur ingegaan.

 

Verder kan het synergie voordeel opleveren die een andere kleinschalige activiteit van mij uit de rode cijfers haalt.

 

En wat ik ook belangrijk vind, ik heb al tijd geinvesteerd in nieuwe toepassingen voor dit product, en er lijkt ook hier nog een groot potentieel te liggen, met name op het medische vlak.

 

Wat de verkoop van dit product betreft hebben zich al twee serieuze kandidaten gemeld die mij willen helpen met verkoop.

Dus ik zie het meer zo dat ik voor nu de continuiteit waarborg om straks mijn andere ideeen ten gelde te kunnen maken.

Als ik dit laat schieten, ben ik ook het cont®act met de fabrikant kwijt.

 

let wel , dit loopt pas 4 uurtjes en de fabrikant heeft al gereageerd dat ze graag met mij willen praten over distributie van hun huidige productlijn en natuurlijk over wat ik in mijn garage heb uitgespookt ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Verder kan het synergie voordeel opleveren die een andere kleinschalige activiteit van mij uit de rode cijfers haalt.

 

En wat ik ook belangrijk vind, ik heb al tijd geinvesteerd in nieuwe toepassingen voor dit product, en er lijkt ook hier nog een groot potentieel te liggen, met name op het medische vlak.

 

 

Lijken mij steekhoudende argumenten: doen!

Link naar reactie
  • 0

Even een up date,

 

De contacten verlopen zeer soepel met de Schotse leverancier.

Ook lijkt er een aardige samenwerking aan te komen.

Ontwikkelingen waar dit bedrijf mee aan de slag wil, zijn door mij al deels opgestart, dit gaan we in een samenwerking gieten.

 

Vooral op het medisch vlak zie ik veel toepassingsmogelijkheden.

Binnenkort ga ik naar Schotland om een en ander te formaliseren.

 

In eerste instantie worden deze (medische) producten via internet verkocht.

Over twee weken wil ik de site Thermovitaal.nl live hebben.

Aan een marketingplan ga ik volgende week sleutelen.

Link naar reactie
  • 0

De verbouwing was al even naar een lager pitje, maar is nu even helemaal van het gas gehaald.

 

Drie weken terug heb ik wat kasten en een mooi bereau voor weinig bij Internetkoopjes gekocht, dus ik ben nu ook een beetje mijn zooi logisch aan het inruimen.

Zodra alles een beetje op orde zal ik weer een foto plaatsen.

 

Eerst dit maar eens op de rails zetten, ben nu naar webdesign aan het kijken en buttons aan het tellen voor de menu's.

 

Daarnaast heb ik ook nog wat andere dingen lopen, daar moet ik ook nog tijd in investeren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.