• 0

Modelovereenkomst voor kunst- en cultuureducatie: Mag ik artikels weglaten?

Goedendag,

 

Ik heb een vraag over de modelovereenkomsten voor zzp:ers. Ik wil de Modelovereenkomst voor kunst- en cultuureducatie gebruiken als basis voor mijn contracten: http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/vb_kunst_cultuureducatie_dv10171z1ed.pdf

 

De BD legt uit: "Hebt u in uw eigen overeenkomst de geel gemarkeerde bepalingen van 1 van de modelovereenkomsten overgenomen en geen andere artikelen aangepast of toegevoegd die daar afbreuk aan doen? Dan kunt u ervan uitgaan dat ons oordeel over uw overeenkomst gelijk is aan het oordeel over de gebruikte modelovereenkomst: de opdrachtgever hoeft geen loonheffingen in te houden.”

 

Nu twijfel ik: Kan ik naast wijzigen/toevoegingen ook bepalingen geheel weglaten (zolang ik de geel gemarkeerde bepalingen laat staan en niet verander), en nog steeds ervan uitgaan dat het oordeel van BD gelijk is aan dat van de modelovereenkomst? Zijn er minimum eisen aan wat er in de overeenkomst in ieder geval moet staan (naast de geel gemarkeerde bepalingen)? Of zou men puur theoretisch gezien alle witte tekst weg kunnen laten?

 

Aanpassen mag, maar hoe zit het met weglaten? Ik heb nergens op internet, de site van BD of op dit forum discussies kunnen vinden met een specifieke uitspraak hierover.

 

Alvast dank voor jullie tips en reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of zou men puur theoretisch gezien alle witte tekst weg kunnen laten?

Ja.

 

Zolang je maar geen bepalingen opneemt die weer in tegenstrijd zijn met de geel gemarkeerde (of deze beperken of ongedaan maken) mag je toevoegen en weglaten wat je wilt

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

wat een opmerkelijke overeenkomst. In tegenstelling tot enkele anderen zijn er nauwelijks geel gemarkeerde passages. In het bijzonder zijn de alinea's over vervanging en het gebruik va materialen (maar die minder van belang) niet geel gemaakt.

Daarentegen wel vreemd dat heel specifiek de branche genoemd wordt. wat dus inhoudt dat deze overeenkomst wel in kunst en cultuur, maar niet in bijvoorbeeld de (recreatie)sport mag worden gebruikt, een branche met zeer veel raakvlakken. Is capoeira kunst of sport?

 

Maar inderdaad, zoals het er nu naar uitziet is het: geel is nodig, wit mag je alles in wijzigen. (zonder strijdigheid met geel)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.