• 0

Wie is de app-gebruiker ?

Als mijn info klopt, is 20% van de gekochte smartphones momenteel iOS en 75% Android.

(de marktsituatie inzake 'installed base' kan desondanks anders zijn)

Maar het zou best kunnen dat Android-mensen meer app's installeren (meer Android dan iOS-apps zijn gratis volgens mij) maar het zou ook kunnen dat Apple gebruikers veel ondernemender en innovatiever zijn, zodat er -ondanks het kleinere marktaandeel- meer iOS app's gebruikt worden dan Android.

En tja.... tenslotte kan het ook zo zijn dat senioren geen app's gebruiken, mensen op midelbare leeftijd vooral Android en jongeren vooral iOS gebruiken.

En gebruiken vrouwen net zo veel app's als mannen ?

En wellicht dat app-gebruikers vooral in A'dam(media-stad) en Ehvn(techniek-stad) wonen en dat Zeeland of Friesland amper app-gebruikers herbergen.

Kortom.... We weten dus eigenlijk weinig over app gebruik(ers).

En die info is wel wenselijk voor het inschatten van de app-potentie in de marketingmix.

 

Wie heeft momenteel een app online staan en wilt (iets van) zijn gebruikersinfo hier delen, zodat we een beter beeld kunnen krijgen van Wie de app-gebruiker eigenlijk is ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het gaat dan om het (mobiele) betalen en klanten binden. App-en-flappen...

 

...een website stuurt geen pushberichten, maar het is maar een idee hoor. Zo'n app of responsive minisite moet voor alles gebruiksvriendelijk en aardig zijn. Alle spontane reacties gaan nu in op een theoretische case.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Weer wat geleerd dan vandaag en ook nog eens op HL. Ik ken nog geen praktijkvoorbeeld.

 

Enige wat ik vermoed is dat klanten best bereid zijn om zich op een gebruiksvriendelijke manier te verbinden aan online aanbod en dienstverlening van hun bakker. Deelbetalen met collega's of gebouwdelers voor de lunch kan niet genoeg gefaciliteerd worden lijkt me. Dat zijn gewoon dikke commerciële kansen en mogelijkheden voor een laagdrempelig bestelkanaal.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Terug naar het openingsbericht

app-potentie in de marketingmix

 

Dan zou je toch eigen (potentiële) klanten moeten bevragen of een andere vorm van marktonderzoek kunnen (moeten) overwegen. Of eerst een doelgroep moeten vaststellen. Wie gebruikt Buienradar? Of professionele versies of alternatieven?

 

De minste gebruikers in Friesland, Groningen, Drenthe en Limburg...beetje cliché maar wel de realiteit.

 

Waarom is dat cliché? Spreek je dan over absolute of relatieve cijfers? Of ligt het geboortecijfer in deze provincies lager? Dit is zo ongeveer de enige reden waarom ik mijn webshopklanten een provincie laat invullen. Het is een geweldige bron voor ruwe statistieke informatie. Mijn klanten komen relatief gezien juist boven verhouding uit deze provincies. En toevallig gaat het dan ook gedeeltelijk over kraamcadeau's. Dat kan ik dus niet direct rijmen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit is zo ongeveer de enige reden waarom ik mijn webshopklanten een provincie laat invullen. Het is een geweldige bron voor ruwe statistieke informatie. Mijn klanten komen relatief gezien juist boven verhouding uit deze provincies.

In de Google Analytics-app ;) kun je daarvoor een geografische dimensie op "ISO-regiocode" instellen: dan zie je statistieken per provincie.

Link naar reactie
  • 0

...een website stuurt geen pushberichten, maar het is maar een idee hoor.

Waarom niet? Dat is namelijk geen slecht idee voor een open web en ik gebruik dagelijks een site die precies dat dus gewoon doet.

 

Push notifications werken natuurlijk alleen als je browser open staat.

 

Notifications is in ieder geval iets dat apps vooralsnog beter doen dan andere opties, maar de vraag is hoeveel men er wil ontvangen. Ik denk niet dat ik heel blij wordt als aan het eind van de middag mn telefoon blijft buzzen omdat de bakker van zn brood af moet, de kersen van de groenteboer overrijp worden en de filet american van de slager ook met 50% korting af te halen is tussen 5 en 6 ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Deze wil ik jullie niet onthouden, want er zit een nogal typisch patroon in wat er met veel van deze apps is gebeurd:

 

Here's What Happened To All 53 of Marissa Mayer's Yahoo Acquisitions

 

Kennelijk is de appbouwer of de apptechnologie voor sommigen vaak veel interessanter dan de app zelf. Je kunt je daarmee afvragen wat nu eigenlijk het werkelijke doel of de economische betekenis van een app is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.