• 0

Hulp bij opzetten webdesign bedrijf door studenten

Wij zijn twee studenten Informatica die bezig zijn met het opzetten van een webdesign bedrijfje voor een bijverdienst. We zijn niet zeker over de manier hoe we dit aan moeten pakken met regels over het hebben van een eigen bedrijf en hoe het zit met freelancen. Onze doelgroep is kleine bedrijven, verenigingen en particulieren. We willen graag advies over hoe we dit het beste aan kunnen pakken, zonder een groot risico te lopen en zonder grote investeringen te hoeven doen. De basisbenodigdheden zoals een up-to-date computer en een website zijn al aanwezig. We gebruiken het liefst Goedkope of gratis programma's voor het maken van websites (notepad, the GIMP, PHP-editor), Omdat we niet veel kunnen investeren en omdat je met deze programma's vaak ook betere websites af kan leveren.

 

We willen graag advies over hoe te beginnen met ons bedrijfje. Of het slimmer is om eerst bv. freelance te werken voor een ander webdesign bedrijfje of dat het slimmer is om al in te schrijven bij de kvk.

 

ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben verstrekt. Anders kunt u ernaar vragen

 

[edit]omschrijving 'eigen vaardigheden' en website verwijderd[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst welkom op dit forum Motix. Ik heb je bericht enigszins aangepast en verplaatst. Dit omdat je bericht op promotie van je eigen bedrijf leek en je vraag niet specifiek over ICT/Internet gaat.

 

Een goed antwoord op je vraag 'freelancer of bedrijf' kan ik je niet geven. Maar daarover is hier op het forum veel informatie te vinden. Net als op de site van de belastingdienst en www.bedrijfvenloket.nl.

 

Als je specifieke vragen hebt stel ze dan gerust.

Link naar reactie
  • 0
We gebruiken het liefst goedkope of gratis programma's ... omdat je met deze programma's vaak ook betere websites af kan leveren.

 

We willen graag advies over hoe te beginnen met ons bedrijfje.

 

Eerste advies: verkoop geen deskundigheid met krompraatjes. Een loodgieter die zegt alles te kunnen repareren met plakband maakt geen beste indruk. Het gebruik van goedkope of gratis software levert een prijsvoordeel op, een kwaliteitsvoordeel klinkt onwaarschijnlijk. Zelfs als het waar zou zijn.

 

En je kan je url in je signatuur zetten, dat wordt niet als reclame beschouwd. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb als eerste reden opgegeven dat we te weinig budget hebben om de echte dure programma's t ekopen en met dat je er betere software mee kan maken bedoelde ik eigenlijk dat als je HTML en CSS etc. zelf typed is het vaker beter dan geprepareerde code door bv frontpage of dreamweaver.

 

Sorry voor de link had de regels niet helemaal gelezen.

 

Als specifieke vraag heb ik eigenlijk of we beter alleen kunnen freelancen voor andere bedrijven of toch echt een eigen bedrijf registreren. We willen het liefst klein beginnen en als het dan goed loopt verder kijken. Dus dacht ik dat het slim was om alleen freelance (voor andere IT bedrijven) werk te doen maar is hier wel animo voor?

en is het ook mogelijk om voor niet IT bedrijven freelance werk te doen en is hier animo voor?

 

alvast bedankt voor de hulp tot nu toe

 

Link naar reactie
  • 0

Eerst even: er zijn meer betaalde producten dan FP hoor ;)

Als jij serieus wilt PHP-en is Zend Studio bijvoorbeeld een geweldige IDE; is $99...

 

Nu, antwoord op je vraag. Informeer eens bij bedrijven of zij iemand nodig hebben? Bel gewoon bedrijven op en vraag het.

 

Mij lijkt het wel leuker om gewoon een eigen bedrijf te starten, maar het is wel moeilijk om jezelf hier te onderscheiden van de rest; heb je daar al ideeën voor?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het voor ons toch het slimste is om eerst freelance te werken en daarna misschien een eigen bedrijfje.

 

btw. Ik weet wel dat er meerdere progjes zoals frontpage zijn maar hand getypt is meestal beter gestructureerd en geen onnodige code (ik maak het liefst alles w3c valid)voor php vind ik php editor echt fijn werken en het is ook beschikbaar voor linux.

 

dus bedankt voor de tip om bedrijven te infomeren over onze diensten.

heb nu ook gekeken op een aantal freelance sites daar vallen ook behoorlijk wat opdrachten te vinden. dus er is toch wel voldoende animo voor.

 

Ik ben een aardig fanatiek gameprogrammeur en ben goed in het maken van entertainment applicaties en sites. mijn collega is goed in het maken van zakelijke dingen zoals formulieren, zakelijke sites en dat soort dingen ik deze combinatie niet zo veel voorkomt en dat we zo dus een eigen weg in slaan als bedrijfje

 

ook leren we erg snel nieuwe talen en leren we snel talen beter te beheren via de opleiding en doo reigen interresse

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je als sort-of freelancer best wat werk kunt vinden in het webdesign-gebeuren, het is en blijft een business waarbij opdrachten regelmatig (deels) doorgezet worden naar andere bedrijven en personen.

 

Waarschijnlijk zul je wel gaan merken dat webdesigners vrij kritische inkopers zijn, misschien zelfs wel lastiger dan de uiteindelijke opdrachtgever. Groot voordeel is wel dat wanneer je eenmaal succesvol met iemand samenwerkt de kans op vervolgopdrachten groot is en je weinig tijd hoeft te besteden aan marketing en acquisitie.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Niet voor een ander gaan werken, mis je alleen een hoop geld.

 

Fff inschrijve bij het kvk, dat is 10 min werk.

 

Daarna gewoon freelance. Zorg dat je meer dan 5 tot 7 klanten per jaar heb (facturen versturen) dat moet volgens de belasting dacht ik.

Maar jullie zijn nog studenten, dus dan kan je het niet opgeven als winst uit onderneming dacht ik. Dus ook geen aftrekposten etc. Wil je daarvoor in aanmerking komen moet je meer dan 1200 uur per jaar aan je onderneming besteden...

 

Misschien eerst ff zwart werken? Maar dat mag natuurlijk niet van de wet.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Niet voor een ander gaan werken, mis je alleen een hoop geld.

 

Fff inschrijve bij het kvk, dat is 10 min werk.

 

Daarna gewoon freelance. Zorg dat je meer dan 5 tot 7 klanten per jaar heb (facturen versturen) dat moet volgens de belasting dacht ik.

Maar jullie zijn nog studenten, dus dan kan je het niet opgeven als winst uit onderneming dacht ik. Dus ook geen aftrekposten etc. Wil je daarvoor in aanmerking komen moet je meer dan 1200 uur per jaar aan je onderneming besteden...

 

Misschien eerst ff zwart werken? Maar dat mag natuurlijk niet van de wet.

 

Mocht je je inschrijven bij de kvk en freelance aan het werk gaan neem even contact met mij op, zit te springen om nieuwe en goede freelance webdesigners voor een aantal opdrachten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.