• 0

Starten met borg ?

Wij zijn een startende ondernemer. Voorheen hadden wij een internetbedrijf die wij verkocht hebben. Nu staan wij op het punt om een autohandel te starten. Het was zeer moeilijk om de juiste lokatie te vinden en die vonden wij, dusgingen wij de huur prijs opnemen in de prognose voor een periode van 3 jaar. Wij zijn toen gekomen dat wij een krediet nodig hadden voor 8000 euro. Mijn familie wil ons helpen en hebben een eigen woning: totaal waard 230.000 (hypotheek van 90.000 en de leeftijd is 64 jaar).

 

Mijn vraag is: Hoe krijgen wij de banken zover doormiddel van hypoteek basis een krediet te krijgen van maar 8000 euro. Wij zouden zeggen dat is geen probleem maar ik heb wel een negatief bkr en wij dachten dat de overwaarde van 140.000 wel genoeg zou zijn. Maar nee hoor. Wie weet hierop een oplossing of wie weet elke instantie wel wil werken met deze concept ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat?

 

Gebruik a.u.b. punten, komma's en hoofdletters, anders is het echt niet te lezen wat je zegt. Je wilt geholpen worden, maar nu moeten mensen zich eerst helemaal gaan verdiepen in jouw uitzonderlijke taalkunsten...

 

Als je zo een brief of plan aan de bank schrijft, dan kan ik begrijpen dat ze geen krediet willen verstrekken.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Nuska,

 

Welkom op het forum.

 

Heb je je al verdiept in de Borgstellingsregeling MKB-kredieten van het Ministerie van EZ. Ik heb er zelf ooit een gehad nadat ik de bank er op had geattendeerd.

Tegenwoordig staat de overheid dan garant voor 80% van een lening aan een kleine starter en loopt de bank dus minder risico. Ik weet niet of bij toepassing van de regeling wordt gekeken naar BKR-registraties, maar hij lijkt me het uitzoeken waard.

Meer over de regeling kun je wellicht vinden op de website www.minez.nl of www.subsidies.nl. Of via Google (zoekwoord BBMKB-regeling)

 

Een ander alternatief is dat je familielid zijn hypotheek verhoogt en dat hij/zij je een krediet verstrekt. Daarover kun je meer vinden op de website van de Belastingdienst, want voor leningen aan startende ondernemers bestaat een speciale fiscale maatregel.

 

Succes met je plannen.

 

Karen

 

PS: Aan PH (met het risico dat ik reusjes moet inleveren)

Ik vind het jammer dat je een nieuwe vragensteller van het forum zo negatief behandelt. Een vriendelijk en kort verzoek om een nieuwe leesbaardere versie met punten, komma's en afbrekingen had volstaan.

Laten we elkaar niet veroordelen om onze taalkundige en andere tekortkomingen, want dat gebeurt in de huidige maatschappij al vaak genoeg.

 

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Borg stelling van de overheid, daar zit een bank niet echt op te wachten want het brengt de bank instellingen in een bepaalde situatie waardoor de bank niet geheel naar eigen kan gaan handelen

 

Ten tweede de bank moet de borg via de overheid aanvragen als de bank daar niet aan mee wil werken omdat zij daar niet mee werken dan blijft er verdomd weining over. De banken zijn voorzichtiger geworden waardoor wij ( startende ondernemers ) de nadelen van ondervinden, wij hebben zelf de bank hoogentens 1 tot 2 jaar nodig.

Ik vind dat de banken momenteel alleen ondernemers steunen wanneer de ondernemer zelf ruim voldoende geld of onderpand hebben willen helpen maar tja als wij zelf voldoende hebben waarom dan een bank er bij willen hebben.

 

Wij hebben een overwaarde van 140.000 euro en ik ben verlopig nog in vaste dienst verband met een netto loon van 1450 euro per maand hoeveel zekerheid heeft een bank nodig ???? ???

 

Wij hadden een onderhandse lening kunnen krijgen wij zouden 8500 euro ontvangen en de rente is 510 euro per maand nou daar zitten wij echt niet op te wachten wij willen best meer betalen om wat voor rede dan ook maar dit slaat nog kant of wal.

 

Wij zullen verder gaan zoeken naar een mogelijkheid tenslotte waar een wil is is een weg zeggen ze dus op zoek naar een alternatief.

 

Bedankt voor de reactie zowel postitief als negatief ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Wat?

 

Gebruik a.u.b. punten, komma's en hoofdletters, anders is het echt niet te lezen wat je zegt. Je wilt geholpen worden, maar nu moeten mensen zich eerst helemaal gaan verdiepen in jouw uitzonderlijke taalkunsten...

 

Als je zo een brief of plan aan de bank schrijft, dan kan ik begrijpen dat ze geen krediet willen verstrekken.

 

Onze ondernemers plan met prognosse is gemaakt door onze accountent

met beoordeling van hun

De rede hiervan is dat ik dislectie heb en dat houdt mij er niet van om ondernemer te worden. Wij hebben op dit punt alle mogelijke gedaan om mijn bedrijf goed naar buiten te trede Tevens hebben wij een persoon die al schrijfwerk controlleerd behalve zoals dit .

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.