• 0

Gezondheid bedrijf financiële check voor je huidige en toekomstige situatie

Omschrijving van je concept:

Wij willen een platform creëren waar een ondernemer, na het uploaden van zijn financiële resultaten, een automatische gegenereerd waarde oordeel krijgt over zijn huidige positie (slechter of beter dan de markt) maar ook over de waarschijnlijke toekomstige gezondheid van zijn bedrijf. Deze oordelen worden gegenereerd op basis van een slim algoritme. Het algoritme waarschuwt je daarbij ook als blijkt dat je resultaten waarschijnlijk minder zullen worden in de toekomst.

 

Het platform identificeert vervolgens wat de meest waarschijnlijke financiële reden is dat de onderneming er slecht voor staat of dat dit in de toekomst kan gebeuren (denk bijv aan klanten van de onderneming die in zwaar weer komen of het te duur inkopen van producten).

 

Om vervolgens de gezondheid van je onderneming te verbeteren kun je advies vragen aan collega ondernemers die ook op het platform zitten. Mocht je de gezondheid kunnen verbeteren door middel van een financieel product (denk aan goedkopere verzekeringen, kortlopende leningen etc.) dan kun je producten van verschillende aanbieders vergelijken en direct zien hoe de aankoop van het product het resultaat van je onderneming beïnvloedt.

 

Het gebruik van het platform zou gratis zijn of enkele euro's per maand kosten.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben verschillende interviews met potentiële gebruikers en met experts afgenomen om de vraag naar- en vatbaarheid van het product te testen. Daarnaast hebben we een eerste prototype ontworpen omtrent de interface en mogelijkheden van het platform.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ondernemers die ik gesproken heb geven aan vooral bezig te willen zijn met hun day-to-day business en het succesvol maken van hun eigen bedrijf. Het bijhouden van hun financiële positie wordt vaak ervaren als een 'moetje' waar niemand op zit te wachten. Vandaar dat het vaak uitbesteed wordt aan de boekhouder. Een van de gevolgen hiervan is dat er pas in een laat stadium wordt ontdekt dat mis gaat met het bedrijf. Dit willen we oplossen door dit in een vroeg stadium te voorkomen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het grootste onderscheidend vermogen van het platform zit hem in:

1. Het waarde oordeel met redenatie dat wordt gegeven over je huidige en ook toekomstige financiële resultaten. Het platform kijkt als het ware mee over je schouder en trekt aan de bel als de verwachting is dat je resultaten naar beneden zullen gaan. Naar mijn weten is er geen andere oplossing die dit beidt.

2. Het aanbieden van hulp van collega ondernemers om je huidige en/of toekomstige situatie te verbeten

3. Het direct laten zien hoe je resultaat verandert als je product x,y, of z van maatschappij 1,2, of 3 zou aanschaffen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

1. Herken je het probleem dat we proberen op te lossen?

2. Zou je een dergelijk platform gebruiken?

3. Waarom wel/niet?

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helemaal met Peter eens.

 

 

(denk bijv aan klanten van de onderneming die in zwaar weer komen of het te duur inkopen van producten).

 

Dit kan altijd gebeuren, dus waarom zou ik jullie platform moeten gebruiken om deze tip te krijgen?

 

 

Mocht je de gezondheid kunnen verbeteren door middel van een financieel product (denk aan goedkopere verzekeringen, kortlopende leningen etc.) dan kun je producten van verschillende aanbieders vergelijken en direct zien hoe de aankoop van het product het resultaat van je onderneming beïnvloedt.

 

Ah, jullie gaan voor het affiliatemodel. Dan ga je dus nooit bereiken wat Peter al aangeeft, namelijk dat je doelgroep je door en door vertrouwt en dus je platform graag wil gebruiken.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Eens met Peter en David.

 

Deze oordelen worden gegenereerd op basis van een slim algoritme.

 

Daarnaast vraag ik me af met hoeveel verschillende praktijk-situaties je een dergelijk model moet hebben getest voordat je iets kunt zeggen over de betrouwbaarheid van het resulterende oordeel. Of wijs je in je voorwaarden iedere verantwoordelijkheid voor dat oordeel af?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het uploaden van de financieel gegevens niet het grootste probleem is. Als alleen de cijfers worden geupload, doen mensen dat vaak wel. Zelf investeer ik in een bedrijf waar mensen in loondienst zelf privé hun pensioen kunnen regelen, los van hun baas. Daar worden ook financiële gegevens geupload en daar hebben mensen toch geen probleem mee.

 

Echter is dit op papier een degelijk plan, maar de vraag is: 1) Hoe ga je ervoor zorgen dat bezoekers jou vinden. 2) Waarom heb ik als ondernemer een platform nodig om te zien of mijn bedrijf wel gezond is?

 

Ik ben van mening dat je als ondernemer je cijfers van dag to dag moet kennen, alleen dan kan je de juiste beslissingen nemen.

 

Er zal een groep zijn die dit gaat gebruiken, weet ze alleen goed te bereiken.

 

 

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Iedereen heel erg bedankt voor de feedback. Het uploaden van de financiële informatie blijkt voor sommige mensen inderdaad een struikelblok, terwijl andere er weer geen probleem mee hebben. De redenen vanuit onze kant is dat veel mensen dit toch zullen doen omdat voor de, vaak grotere ondernemingen, de informatie toch op te vragen is via de KvK. Vertrouwen is, en blijft, echter een belangrijke component die nodig zal zijn om het platform te laten werken. Wij willen ons dan ook in eerste instantie focussen op de al bestaande klanten van de instelling waar ik voor werk.

 

Een aspect roept wel vragen bij me op: Er werd een aantal keren genoemd dat het affiliate model wantrouwen oproept. Dit terwijl, vanuit onze redenering, het juist vertrouwen zou moeten opwekken aangezien we niet alleen producten van onze instelling, maar ook van andere financiële instellingen aanbieden (een soort independer). Mijn vraag is daarom; wat ligt ten grondslag aan dat wantrouwen?

 

Nogmaals dank voor jullie feedback.

Link naar reactie
  • 0

 

Een aspect roept wel vragen bij me op: Er werd een aantal keren genoemd dat het affiliate model wantrouwen oproept. Dit terwijl, vanuit onze redenering, het juist vertrouwen zou moeten opwekken aangezien we niet alleen producten van onze instelling, maar ook van andere financiële instellingen aanbieden (een soort independer). Mijn vraag is daarom; wat ligt ten grondslag aan dat wantrouwen?

 

Als het alleen bij een deskundig advies bleef, dan zit het met dat vertrouwen nog wel goed. Maar zodra je verdient aan het advies dat je zelf geeft, is meteen de twijfel gezaaid hoe onafhankelijk dat advies is. Want je zult wel doorverwijzen naar de aanbieder die jou de hoogste fee geeft, denken je bezoekers dan wantrouwend.

 

Zelfde verhaal als bij Independer: natuurlijk zeggen ze dat ze onafhankelijk zijn en dat zal ook best, maar ze zijn wel eigendom van Achmea. Als je dat weet, is direct het gevoel van onafhankelijkheid weg. Ook al zetten ze het nog zo mooi op hun site:

 

Sinds 2016 is Achmea 100% eigenaar. Maar we stelden de voorwaarde dat ze zich inhoudelijk niet met ons bedrijf mochten bemoeien.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.