• 0

BTW aangifte op tijd, te laat betaald..

Eergister de BTW aangifte ingevuld op de belastingdienst.. denk ik er vanmorgen ineens aan dat ik deze helemaal niet betaald heb..

Net gedaan dus, is al een keer eerder gebeurd en toen kreeg ik ook een boete..omdat ik toen niet wist dat ze in de weekenden niet meer de betalingen verwerken..pffff

Grote kans op een boete lijkt mij? en valt hier misschien deze keer nog wat aan te redden?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53992-btw-aangifte-op-tijd-te-laat-betaald/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Wel een redelijk grote kans dat je een boete krijgt.

Zeker als je al eerder een boet hebt gehad.

De eerste keer willen ze nog wel eens niet al te moeilijk doen en kan je een brief krijgen dat je te laat heb betaald maar omdat het nooit voorkomt ze het voor deze keer door de vingers zien.

Maargoed je heb een maand de tijd, kwestie van voorbereiding en op tijd je zaken regelen, en anders uitbesteden ;)

• 0
Eergister de BTW aangifte ingevuld op de belastingdienst.. denk ik er vanmorgen ineens aan dat ik deze helemaal niet betaald heb.. Net gedaan dus, is al een keer eerder gebeurd en toen kreeg ik ook een boete..omdat ik toen niet wist dat ze in de weekenden niet meer de betalingen verwerken..pffff
Waarschijnlijk wel meer dan twee dagen en/of niet de eerste keer ...

info: U betaalt te laat, niet of te weinig (betaalverzuim)

Grote kans op een boete lijkt mij? en valt hier misschien deze keer nog wat aan te redden?
100% zekerheid ... en nee dat valt niets aan te redden.

Wel oppassen dat dit niet nog meer keren gaat gebeuren want dan kan de Belastingdienst, als gedragscorrigerende maatregel, haar besluit opleggen dat de kwartaalaangifte wordt gewijzigd in een maandaangifte. Dat betekent twaalf keer kans op een boete i.p.v. vier keer. Ik ga er hierbij maar vanuit dat er sprake is van een kwartaalaangifte.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0

ja de boekhouder zei dat ik er de eerste keer wel onderuit had kunnen komen , maar deze had ik al betaald.. dan maar een boete deze keer.

jammer dat de aangifte niet een automatische incasso heeft. zat er ff niet bij met me hoofd en dacht dat het gelijk afgerond was met het indienen van de aangifte..

kijken ze per jaar naar hoevaak je te laat betaald.. of once in a lifetime...?

• 0
kijken ze per jaar naar hoevaak je te laat betaald.. of once in a lifetime...?
De betalingsmoraal (IB & OB)wordt doorlopend gemonitord.

Mocht je ooit eens een betalingsregeling met de Belastingdienst willen treffen, dan wordt dat erg lastig als je als betalingsrecidivist te boek staat.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar